GARO släpper svartlackat infällt mätarskåp som standard

GARO släpper svartlackat infällt mätarskåp som standard

Villamarknaden efterfrågar allt oftare fler kulörer för att få mätarskåpet att smälta in mer stilfullt i fasaden. Då framför allt svart. GARO möter detta med att utöka sitt standard­sortiment med ett infällt mätarskåp med svartlackad front. Detta lär bli en glädjande nyhet för alla villaägare och hustillverkare som nu kan beställa det svarta skåpet utan att behöva göra en kundanpassad lösning.

”Detta betyder att vi nu lagerför vårt marknadsledande infällda mätarskåp i fyra standardfärger: vit, grå, faluröd och svart för direkt leverans”, säger Robert Nydén, Product Manager.

För installatörens del betyder det möjligheten att erbjuda ett professionellt svartlackat infällt mätarskåp lika smidigt som de tidigare färgerna grå, vit och faluröd. Det är fortfarande samma marknadsledande och svensktillverkade mätarskåp som GARO har tillverkat i decennier. Installationsvänligt och gediget inrett enligt gällande standard med GAROs kvalitetskomponenter. Skåpet levereras med plats för 25 A mätarsäkring och går att montera i alla typer av fasader med minsta inbyggnadsdjup på 190 mm.

För mer information kontakta:
Robert Nydén, Product Manager +46 (0)76- 135 97 09
Cathrine Andersson, Marketing Manager +46 (0)76- 995 17 76

GARO AB (publ) org. nr 556071–7772 är ett företag som under eget varumärke utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa produkter och system för elinstallationsmarknaden. GAROs kunderbjudande är att tillhandahålla helhetslösningar inom produktområdena Installation, E-mobility, Projekt och Tillfällig el med fokus på elsäkerhet, användarvänlighet och hållbarhet. GARO grundades 1939, har sitt huvudkontor i Gnosjö och är idag ett internationellt bolag med verksamhet i sex länder med cirka 400 anställda. Bolagets produktionsenheter i Sverige ligger i Gnosjö och Värnamo samt i Polen i Szczecin. GAROs omsättning under 2020 uppgick till 1 039 Mkr. GARO är noterat på Nasdaq Stockholm under kortnamnet ”GARO”. För mer information, se www.garo.se