Tanum laddar för ökad shopping

Tanum laddar för ökad shopping

I lördags invigdes en helt ny laddplats för elbilar vid Tanum Shoppingcenter i norra Bohuslän.

Anläggningen omfattar tre stycken GARO 50 kW DC-laddare med kapacitet att snabbladda sex bilar samtidigt. Laddarna är utrustade med såväl DC som AC anslutningar vilket gör det möjligt att ladda alla på marknaden förekommande el- bilar.

I elbilskorridoren med början i Oslo blir Tanums Shoppingcenters satsning ett välkommet inslag för dem som vill fortsätta köra på el söderut mot Göteborg, Malmö och Köpenhamn.

GARO AB har en ledande position på marknaden när det gäller laddning av elbilar. Företaget erbjuder lösningar som passar i hemmet, publikt och även snabbladdare. Sedan tidigare har man levererat ett flertal liknande anläggningar i Sverige och Norge.

– Tillväxten på DC-laddare är mycket stark och vi samarbetar med flera stora energibolag, bensinkedjor och köpcentra. En rad intressanta etableringar är att vänta inom kort, berättar Ingvar Grundborg som är försäljningschef på Garo AB

Affären i Tanum har förmedlats av Storel i Uddevalla, som ingår i Rexel-gruppen. Imtech har skött installationen.

GARO AB i Gnosjö är en privatägd koncern med ca 250 anställda. Moderbolaget ligger i Gnosjö, dotterbolag finns i Sverige, Norge, Finland, Irland och Polen. Koncernen omsatte under 2013 ca 420 MSek och har haft en kraftig tillväxt under de senaste åren. GARO AB utvecklar, tillverkar och marknadsför lösningar för elinstallationer. GARO har ett brett sortiment och har en marknadsledande position inom flera produktområden.

För mer information kontakta GARO AB

Ingvar Grundborg, Försäljningschef System

ingvar.grundborg@garo.se

Sedan 1939 har vi utvecklat, tillverkat och marknadsfört elektrisk installationsmateriel för i första hand den nordiska marknaden. Vi vill med enkelhet och design ge elbranschen de smartaste och lönsammaste lösningarna – satta i system.