Uppkopplade stolpar ger campinggäster avkoppling

Uppkopplade stolpar ger campinggäster avkoppling

First Camp, som är landets ledande campingkedja, har valt GARO AB som leverantör av tusentals smarta campingstolpar med app-styrning och integration med det interna bokningssystemet.

GARO:s marina elstolpe Koster har blivit ett populärt val även för campingar och semesterbyar, främst på grund av sin slitstyrka, design och funktionalitet. Stolpen stod ut i den tuffa konkurrens som omgärdat upphandlingen av flera tusen stolpar till samtliga av kedjans tolv anläggningar över hela Sverige.

– Kraven och önskemålen från beställaren First Camp har varit omfattande och GARO blev utvalda för att vi kunde erbjuda den bästa produkten och de bästa lösningarna för både energi och mätning, säger Reine Lönn, ansvarig säljare på GARO System.

Samtliga stolpar får senaste versionen av GARO:s smarta och uppkopplade system G-CTRL, som bland annat gör det möjligt för campingägaren att mäta elförbrukning och debitera varje gäst individuellt. Dessutom kan campinggästerna styra sin stolpe individuellt via internet, via en app i mobilen eller via scheman; mycket användbart exempelvis för dem som vill slå på värmen på distans eller aktivera kyl och frys innan ankomsten.

– Utöver det ingår även en installation och implementering direkt mot First Camps interna bokningssystem. Koster är tveklöst marknadens smartaste elstolpe och lösningen passar för alla campingar och marinor som vill ha full kontroll över elanläggningen, säger Reine Lönn.

– Det här var den bästa lösningen för oss men framför allt för våra gäster. För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra gäster både det bästa och det senaste i största möjligaste mån, säger Andreas Andersson som är Fastighetschef för First Camp Sverige AB.

Läs mer om First Camp och var de finns på www.firstcamp.se

GARO AB i Gnosjö är en privatägd koncern med ca 250 anställda. Moderbolaget ligger i Gnosjö, dotterbolag finns i Sverige, Norge, Finland, Irland och Polen. Koncernen omsatte under 2013 ca 420 MSEK och har haft en kraftig tillväxt under de senaste åren. GARO AB utvecklar, tillverkar och marknadsför lösningar för elinstallationer. GARO har ett brett sortiment och har en marknadsledande position inom flera produktområden