Lena Blad, VD Gästrike Vatten och Barnstyrelsen på Duvbackens 50-årsjubileum. Foto: Patrica Kingdon

Välkommen på avtackning av Gästrike Vattens barnstyrelse

Barnstyrelsen består av tio barn i åldern 9-13 år från olika skolor i Gävle kommun. De har träffats en gång i månaden, under ett års tid sedan oktober 2017. Barnstyrelsen har beslutat att lära om vatten ska vara roligt. De har bidragit till detta genom att skapa en lek som förklarar hur reningen av avloppsvattnet i Gävle går till. Vi tackar barnen för deras engagemang under året genom att bjuda in till en officiell avtackning samt ge information om erfarenheterna kring arbetet.

Datum: Onsdag 5 december
Tid: 14.30-15.45
Plats: Gästrike Vattens lokaler på Sätraverket, Hamnleden 20, Gävle

Program:
14.30-15.00 Mingel och utställning av barnens arbete (bemannas av barnen)

15.00-15.30 Lena Blad, VD hälsar välkommen och berättar varför barnstyrelsen startades.

Patricia Kingdon, kommunikatör Gästrike Vatten berättar om erfarenheterna av arbetet med barnstyrelsen och vad barnen har bidragit med.

Visning av film om barnstyrelsen.

Gästrike Vattens styrelseordförande Ola Nilsson och vice ordförande Inga-Lil Tegelberg tackar barnen för deras engagemang. Barnen berättar vad de tycker har varit bra med Gästrike Vattens barnstyrelse.

15.30- 15.45 Tid för frågor och mer mingel.

Förutom barnen och Gästrike Vatten deltar cirka 25 personer, lokala politiker och personer i kommunen som arbetar för barn och ungas delaktighet och inflytande i samhället.

Välkommen!

För mer information kontakta Patricia Kingdon, kommunikatör Gästrike Vatten, mobil 076-518 75 51, patricia.kingdon@gastrikevatten.se

Se även vår korta filmteaser om Barnstyrelsen nedan, under rubriken Resurslänkar!