Gästrike återvinnare nominerade till Svenska Publishing Priset

Hurra! I hård konkurrens har Gästrike återvinnares kampanjsajt Tänkföre.se blivit nominerad till final i Svenska Publishing Priset, kategori digitalt. Vid urvalet har juryn bedömt användbarhet, form, verbalt innehål och visuellt innehåll. Till och med onsdagen den 19 september kan allmänheten vara med och rösta.

”Vi slänger för mycket. Det håller inte. Tänk före. Gör kloka val!” Det var huvudbudskapet på Gästrike återvinnares åtta veckor långa kampanj, hösten 2011. Syftet var att inspirera och tipsa om hållbara val när vi köper något nytt, eller gör oss av med något gammalt – allt för att uppmana till hållbar konsumtion.

Kampanjen byggde huvudsakligen på tre reklamfilmer, webbsidan Tänkföre.se och två stora event; inspirationsmässan samt samarbete med Coop under avfallsminimeringsveckan.

Målet med kampanjen var och är långsiktigt – Gästrike återvinnare ska förebygga avfall så att avfallsmängderna minskar fram till år 2020. För att nå dit krävs medvetenhet, förändrad attityd och nya konsumtionsmönster. Kampanjen var ett viktigt steg i detta arbete. Vår vision är att bidra till en värld som räcker längre.

Fakta ruta:

• Till och med onsdag 19 september kan du rösta på vårt bidrag. Det gör du längst ner på den här sidan: http://sppriset.se/publik-rostning/
  • Svenska Publishing-Priset är Sveriges mest heltäckande grafiska kommunikationstävling. Alla företag, organisationer, myndigheter, kommuner, förlag, byråer, konsulter etc kan till tävlingen anmäla webbplatser, bloggar, publishingappar, tidningar, böcker, årsredovisningar, affischer, skyltar och en hel del annat inom digitalt, print och sign.
  • Kampanjen Tänk Före har tidigare blivit nominerad som Sveriges bidrag till European Waste Reduction award.

För mer information, välkommen att kontakta Jill Nyqvist, kommunikations- och utvecklingschef Tel: 070- 265 26 02
Epost: jill.nyqvist@gastrikeatervinnare.se