Skänk din pantpeng till livsavgörande hjälpinsatser

På återvinningscentralen i Gävle kan du enkelt panta stora mängder och samtidigt hjälpa de som behöver det mest. Just nu kan du skänka din pantpeng till de drabbade i Ukraina.

Kriget i Ukraina är en humanitär katastrof som drabbar oskyldiga människor. Nu behövs stöd och resurser för att hjälpa de familjer som befinner sig i den livsfarliga situation som råder.

UNHCR är FN:s flyktingorgan som arbetar för att ge skydd och nödvändig hjälp till människor som tvingats fly från krig. De fördelar de bidrag som kommer in där de behövs som bäst och just nu finns ett stort fokus på hjälp till Ukraina.

När du skänker din pantpeng till UNHCR:s arbete i vår Pantamera Express-maskin bidrar du till att människor på flykt från kriget får skydd, mat, vatten och mediciner. Fram till den 31 mars dubblas även din gåva till UNHCR genom Akelius Foundation.

Tillsammans – för en värld som räcker längre.