Ny exportchef på Domaine Rabiega: "Vi expanderar och satsar på nya marknader"

Den här veckan börjar Christoffer Nobel som försäljnings- och exportchef på svenskägda vingården Domaine Rabiega i Provence. -Vi storsatsar på vinförsäljningen och ska expandera så vi når ytterligare kunder i fler länder.

Christoffer har stor erfarenhet av att driva, leda och utveckla arbete med försäljning och marknadsföring. Tidigare har han bland annat arbetat som konsultchef och Account Manager samt drivit företag med fokus på försäljning och marknadsföring i vinbranschen. De senaste två åren har han synts på Domaine Rabiega som konsult.

-Med stor nyfikenhet och brinnande engagemang kommer jag att utveckla nya marknader, hitta potentialen i befintliga kundkretsar, bygga nätverk och utveckla anställdas yrkesroller, säger Christoffer Nobel.

”Fler kan köpa våra viner”
Domaine Rabiega har tidigare ägts av svenska Vin & Sprit. År 2020 fick domänen åter svenska ägare med Yohan och Blenda Adell von Corswant i spetsen.

-Christoffer har varit med oss som konsult sedan starten 2020 och vi är mycket glada över att nu få in honom i verksamheten på heltid. Hans nya roll kommer att innebära mycket för försäljningen och att fler får möjlighet att köpa våra fantastiska viner, säger Yohan Adell von Corswant.

-Det känns otroligt spännande, jag ser verkligen fram mot att få vara med och accelerera försäljningen av våra utomordentliga viner på den inhemska marknaden och etablera oss på nya internationella marknader. Vi är också i en unik position som négociant där vi har stor potential att expandera, säger Christoffer Nobel.

Kontakt
För mer information, kontakta gärna Christoffer Nobel: +4670 512 34 07, christoffer.nobel@rabiega.com

Om Domaine Rabiega
Vår vingård med hotell, bistro, konferensrum och vinshopp ligger i vackra Provence. Här finns en 12 hektar stor vingård där vi producerar förstklassiga viner. Topografin, det milda och soliga klimatet och jordmånen är perfekta ingredienser för utsökta och lagringsdugliga viner. På Bistrot Rabiega avnjuter gästerna mat lagad på lokala råvaror och över öppen eld, Hotell Clos Dière har 27 unika rum och en konferenslokal i fantastisk miljö. I vår butik kan kunderna handla gårdens egna viner och olivolja samt andra lokala produkter. Vi ligger 90 kilometer från Nice, 50 från Saint-Tropez – med mängder av upplevelser runt knuten. Domaine Rabiega - A vineyard like no other.