Bocuse d´Or 2017, Kock-VM

Intresset för Bocuse d´Or Sverige är större än någonsin

Den 14 september avgörs Bocuse d´Or Sverige 2017 och vem som ska representera Sverige i Bocuse d´Or Europe 2018, Kock-EM. Bocuse d´Or Europe genomförs i Turin 10 -11 juni 2018. Totalt tävlar 20 europeiska länder och 11 länder kvalificerar sig till Bocuse d´Or, Kock-VM.

Den 12 April var sista ansökningsdag för kandidaterna till Bocuse d´Or Sverige 2017. Intresset för världens mest prestigefyllda tävlingen är större än någonsin.

Det är lovande för Sverige, besöksnäringen och kockyrket att vi har så många välrenommerade kockar som vill representera Sverige, säger Henrik Norström, ordförande Svenska Bocuse d’Or Akademien.

Svenska Bocuse d’Or Akademien där bland andra Henrik Norström, Jonas Lundgren, Markus Aujalay, Fredrik Eriksson, Mathias Dahlgren, Tommy Myllymäki och Adam Dahlberg ingår, har efter ansökan utsett de kockarna som tävlar i Bocuse d´Or Sverige 2017. Kandidaterna presenteras måndagen den 24 april.