Sebastian Gibrand vs. Lindor Wink i Bocuse d'Or Sverige 2019

Pressinbjudan Bocuse d'Or Sverige

Gastronomi Sverige hälsar dig välkommen till utnämningen av Sveriges kandidat i Bocuse d’Or 2020/2021. Restaurangakademien, 25 oktober klockan 15:00.

Tidigare i år tog Sebastian Gibrand hem en silvermedalj för Sverige i Bocuse d´Or, världens mest prestigefyllda tävling för kockar. Men med guldmedaljen som mål tar han sig nu an uppgiften igen. Först måste han vinna den nationella uttagningen Bocuse d´Or Sverige där han ställs mot Lindor Wink. Lindor Wink har även han tidigare erfarenhet av Bocuse d´Or som commis till Adam Dahlberg 2012/2013.

Fredagen den 25 oktober veta vi vem som representera Sverige i Bocuse d´Or 2020/2021.

På plats hälsar Gastronomi Sveriges nya styrelseordförande Per Nordlind välkommen och berättar mer om den svenska uttagningen och planerna inför Bocuse d’Or Europe i Tallinn 28 - 29 maj 2020, samt den stora världsfinalen i Lyon 2021.

Juryn består av kockar från Svenska Bocuse d’Or Akademien, däribland Tommy Myllymäki, Mathias Dahlgren och organisationens president Henrik Norström.

Gastronomi Sverige står bakom den svenska satsningen i Bocuse d’Or med syfte att föra ut svensk gastronomi i världen så att världen kommer till Sverige.

Välkommen till Restaurangakademien 25 oktober klockan 15. Rökerigatan 4. Tunnelbana Globen.

O.s.a. till: Moa Abrahamsson, Abby PR, moa@abbypr.se, 0707912000.

Relaterat material

Gastronomi Sveriges vision är att på bred front sprida kunskap om svensk gastronomi inom och utom Sverige.

Gastronomi Sveriges mål är att bidra till att visa upp, och utveckla, Sverige som ett fantastiskt matland.

Gastronomi Sveriges ägare vill genom att dela med sig av sina erfarenheter till den som valts ut för att tävla för Sverige i Bocuse d’Or, återgälda något av det branschen givit dem. Många av ägarna har själva tävlat med stor framgång.

Gastronomi Sverige AB, som står bakom den Bocuse d´Or Sverige, ägs av medlemmarna i svenska Bocuse d’Or Akademin. Ägarna är Melker Andersson, Markus Aujalay, Jonas Dahlbom, Mathias Dahlgren, Fredrik Eriksson, Sven-Åke Larsson, Christer Lingström, Henrik Norström, Paul Svensson och Kurt Weid.

Rökerigatan 4
12162 Johanneshov