Carpe Diem Beds öppnar egen butik på Humlegårdsgatan

Idag torsdag har Carpe Diem Beds öppnat sin första egna fysiska butik som de etablerat i samarbete med Gate46. På 200 kvm kommer de att sälja högkvalitativa sängar i den nya butiken på Humlegårdsgatan.

För 20 år sedan, i en bädd av ljung på en svensk klippö, kom den första inspirationen till vad som skulle komma till att bli Carpe Diem Beds. Börje Thuleskär, som först bestämt sig för att bli kiropraktor, började intressera sig för sömn i samband med att han studerade psykologi och kroppens anatomi. Med idén om att skapa kvalitetssängar som gör skillnad på sömn och sömn, kom Carpe Diem Beds som företag till.

Idag exporterar dem sina produkter till ca 15 länder runtom i världen och säljer sina sängar hos cirka 75 återförsäljare i Sverige. I samarbete med Gate46 öppnar de nu sin allra första egna butik, som kommer att ligga på Humlegårdsgatan.

- Vi är väldigt glada att ha stöttat Carpe Diem i deras första etablering i Sverige. Butiken öppnar idag idag, 17 oktober, och vi på Gate46 ser fram emot att följa deras fortsatta framgång och tillväxtresa, säger Ewa Kwiatkowska, project manager på Gate46.

- Carpe Diem Beds ser detta som en väg framåt för att visa sortimentet och retailformatet i sin fulla kraft till nya, presumtiva kunder utanför Sverige.Det ärävenen tydlig satsning inom koncernen där vi vill etablera Carpe Diem Beds som ett D2C (direct to consumer) varumärke och bygga en egen omnichannel närvaro, där vi möter slutkonsumenten både digitalt och fysiskt i butik. Vi ser även butiken som en utmärkt kanal för att kunna bjuda in kunder till event med fokus på sömn och inredning och såklart även utbildning och inspirations kvällar för våra samarbetspartners och återförsäljare, säger David Zettergren, General Manager på Carpe Diem Beds.

• Detaljhandel

Med passion för retail och hela den lokalhyresrelaterade värdekedjan skapar Gate46 ökad lönsamhet och starkare varumärken. Genom många års erfarenhet har vi utvecklat ett brett kontaktnät, beprövade processer och metoder som vi applicerar vid samtliga tjänsteprocesser; Analys & Strategi, Etablering, Avveckling, Avtalsförvaltning, Hyres- och Avtalsförhandling, Hyresjuridik, Konceptutveckling och Retail Management.

Elisabet Karlsson

Presskontakt Marketing Manager 070-4240211