Pressmeddelande -

gategroup lanserar Shopamore – en outlet-shop för allmänheten med skönhetsprodukter och accessoarer

• Innovativ, ny outlet-shop med försäljning direkt till allmänheten
  • Dofter, accessoarer och skönhetsprodukter som normalt säljs exklusivt till flygpassagerare via - Holiday Taxfree
  • Fyndbutiken lanseras lagom till julhandeln

ZURICH Glattbrugg, December 14, 2020 – gategroup’s digitala marknadsenhet har lanserat en ny innovativ online tjänst i Sverige. Shopamore, en online butik med utförsäljning av skönhetsprodukter, parfymer och accessoarer, som normalt hade sålts till skandinaviska charter passagerare via - Holiday Taxfee. Varor som säljs via Shopamore är inklusive skatt och inkluderar inte varugrupper som alkohol och tobak.

Den globala pandemin har minskat flygresandet avsevärt. Så med bas från det centrala lagret i Tibro, mellan Stockholm och Göteborg, lanserade teamet en helt ny kreativ säljkanal direkt till allmänheten.

Normalt distribueras det årligen över en miljon orders ombord till flygpassagerare från de centrala lagren i Tibro. Men nu finns sortimentet tillgängligt med leverans till närmsta DHL-ombud, för allmänheten genom Shopamore.

Butiken är döpt till Shopamore, vilket är en ordlek mellan "shoppa mer" och "shoppa med kärlek" (Amore=Kärlek på Italienska) två fraser som summerar idéerna bakom konceptet.

”Vi har enorma lager på Shopamore av alla de fantastiska och exklusiva varor som våra kunder normalt brukar fynda på väg till semestern, nu finns det tillgängligt online för alla” säger Åsa Råd Vaher, Director Digital and Marketing, gateretail Sweden.

“Vi har öppnat precis nu inför jul och vi ha redan sett att framförallt parfymer säljer väldigt bra, och alla besökare får genom Shopamore en fantastisk tillgång till verkliga fynd nu mitt i julhandeln.”

Nya produkter kommer upp på sajten varje vecka och inkluderar bl.a. solglasögon, make-up, hudvård och klockor. Priserna är ytterligare reducerade mot de redan normalt låga priserna, och givetvis erbjuds en säker outlet-shopping online.

”Medan vi alla väntar på att flygresandet ska komma igång igen, så erbjuder Shopamore möjligheten att ändå få njuta av lite semesterkänsla genom att fynda exklusiva varor”, sammanfattar Åsa Råd Vaher.

Du kan besöka online butiken på www.shopamore.se

NOTE TO EDITORS: Shopamore har under julen samarbetat med två små välgörenhets organisationer i Sverige. För varje order som inkommit under en period doneras en julklapp till ett barn eller ungdom. RoslagsBlomman i Norrtälje och Julhjälpen i Skaraborg är två ideella organisationer som stöttar barn och tonåringar i ekonomiskt utsatta lägen.

I Sverige lever 186 000 barn (9,3% av barnpopulationen) i fattigdom enligt Rädda Barnen och i spåren av Covid-19 beräknas December vara en ännu tuffare månad än vanligt för många familjer.

Media inquiries

communications[at]gategroup.com

About gategroup

gategroup is a global leader in airline catering, retail-on-board and hospitality products and services. gategroup provides passengers with superior culinary and retail experiences, leveraging innovation and advanced technology solutions. Headquartered in Zurich, Switzerland, gategroup delivers operational excellence through the most extensive catering network in the aviation industry. In 2019, gategroup served more than 700 million passengers from over 200 operating units in 60 countries/territories across all continents. 2019 revenues reached CHF 5.0 billion generated by approximately 43,000 employees worldwide. For further information, please visit www.gategroup.com