Continental Foods lanserar ett Nytt Varumärke med Veganska produkter

För att möta den allt större efterfrågan av Veganska produkter hos aktörer inom Foodservicebranschen har Continental Foods arbetat fram ett nytt varumärke, Simply Green

Först ut på marknaden kommer en Mix för Vegansk färs. Produkten syftar till att tillgodose den växande skara som vill öka sin andel vegetarisk eller vegansk kost. Veganer, Vegetarian eller Flexitarianer är idag en målgrupp i Foodservicebranschen som kommer att få ett allt större utrymme både inom privat och offentlig marknad och här har man från Continental Foods sida sett ett behov på marknaden.

Mix för Vegansk färs är en källa till Veganskt protein och är naturligt fri från nötter, soya, laktos och gluten

– Vi har valt att tittat på ett alternativ som känns rätt för oss och våra värderingar som företag, där rena smaker och råvaror ger produkterna sin karaktär. Produkterna skall vara lätta att arbeta med och ge ett värde till dem som väljer att servera dem, säger Johan Rimmenstedt, Brand Manager för Foodservice på Continental Foods Sverige AB.

För mer information, kontakta:

Johan Rimmenstedt, Brand Manager Foodservice

johan_rimmenstedt@continentalfoods.eu

www.continentalfoodservice.se

• Mat, dryck

• vegansk färs
  • vegetariskt
  • vegetarisk färs
  • vegetariska biffar
  • vegan
  • simply green

Continental Foods är ett av Europas ledande livsmedelsföretag. Mat är vår passion och vi känner våra konsumenter och deras behov. Innovation och nya lösningar ligger oss varmt om hjärtat och vi utvecklar ständigt vårt sortiment. Vi tror starkt på lokala varumärken – många av dem har funnits i över 100 år.

Continental Foods Sweden har många välkända varumärken på den svenska dagligvarumarknaden och restaurang & storkök. Blå Band, Bong, Varma koppen och Bong Touch of Taste är exempel på några av dessa varumärken. Våra varumärken genomsyras av en lång svensk mattradition där Gustaf Bong startade sin småskaliga livsmedelsproduktion redan år 1890. Continental Foods Sweden har idag ca 70 anställda med huvudkontor i Lund.

Malin Hult

Presskontakt Nordic Marketing Director Marketing & Innovation +46 46 18 08 00