Continental Foods och Bong Touch of Taste delar ut priset till Årets Smakskapare 2018

Igår var det 10 års jubileum för Restauranggalan, en tillställning som arrangeras av branschtidningen RS, Restauranger & Storkök i samarbete med flera övriga partners.

Bong Touch of Taste är för femte året i rad stolta sponsorer för kategorin ”Årets Smakskapare” som vi tycker representerar de viktigaste trendskaparna i branschen. För oss är just denna kategori extra viktig då fokus på smak är vårt expertisområde, och den kreativa och yrkesmässiga skicklighet som belyses i denna kategori. Vi var såklart på plats för att kora vinnaren i vår kategori samt hylla vinnarna i övriga kategorier.

Vinnaren är…!

Rutabaga – Mathias Dahlgren, Stockholm

Den otroligt smaksäkre Mathias Dahlgren har under lång tid varit en av Sveriges absolut främsta Smakskapare och det är därför extra kul att kunna premiera honom för hans gedigna arbete. Rutabaga belyser smak på ett sätt som är både modernt och trendkänsligt. Därför är vi mycket glada att kunna konstatera att Rutabaga med Mathias Dahlgren i spetsen nu kan servera smakrika gröna anrättningar till en bred publik.

Stort och varmt grattis Årets Smakskapare Mathias Dahlgren med personal på Rutabaga!

www.restauranggalan.se

www.continentalfoodservice.se

Om Bong Touch of Taste

1890 startade herr Gustaf Bong speceri- och delikatessaffär i Ystad och kännarna ansåg att affärens inläggningar med små ärter, karotter, syltlök och surkål var helt i klass med de bästa franska motsvarigheterna. På den tiden var konserverad mat nämligen en lyx och kunderna fanns främst på slott och herrgårdar i grannskapet. Rörelsen blomstrade och Gustaf Bong AB blev senare ett pionjärföretag inom konservindustrin, som hundra år senare lanserade färdig fond först till storkök och sedan till matlagningslystna konsumenter, fortfarande med samma pionjäranda, kvalitetstänkande och omsorg.

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Rimmenstedt, Brand Manager Foodservice, johan_rimmenstedt@continentalfoods.eu tel. +46 46 18 08 18

Malin Hult, Marketing Director Nordic, malin_hult@continentalfoods.eu tel. +46 18 08 03

• årets smakskapare 2018
  • restauranggalan
  • droppa i och smaka av
  • matlagningsfond
  • smaksättaren
  • bong touch of taste
  • touch of taste
  • bong

Continental Foods är ett av Europas ledande livsmedelsföretag med en omsättning på drygt 5 miljarder SEK och drygt 1000 medarbetare. Mat är vår passion och vi skräddarsyr alltid våra erbjudanden utifrån vad konsumenten efterfrågar. Vi tror starkt på lokala varumärken – många av dem har funnits i över 100 år.

Continental Foods Sweden har några av Sveriges mest välkända varumärken på den svenska dagligvarumarknaden och restaurang & storkök. I vår portfölj finns Blå Band®, BONG®, BONG Touch of Taste® och Varma Koppen®. Våra varumärken genomsyras av en lång svensk mattradition där Gustaf Bong startade sin småskaliga livsmedelsproduktion redan år 1890 i Ystad. Continental Foods Sweden har idag ca 50 anställda med huvudkontor i Lund. Läs mer på: www.continentalfoods.se och www.continentalfoodservice.se