Bilden visar de bostäder som GBJ Bygg planerar att bygga i Hjo.

GBJ Bygg växlar upp på bostadsmarknaden i Västsverige

GBJ Bygg har under året utökat sin projektportfölj med cirka 400 möjliga byggrätter i Västsverige. I förra veckan förvärvade bolaget  en fastighet i Kyrkenorum i Stenungssund samt en fastighet i Kärna utanför Kungälv, båda med positiva planbesked.

Tidigare i år har bolaget förvärvat ytterligare mark i Björboholm i Lerum. GBJ Bygg har även vunnit markanvisningstävlingar i Skövde och Hjo. Totalt har bolaget nu närmare 1.500 lägenheter i sin projektportfölj i Västsverige.

Fredrik Dahlström, VD för GBJ Bygg Väst:

- Vi har nu fantastiskt många spännande projekt framför oss i Västsverige. Förutom 400 byggrätter i Västsverige, har vi även 260.000 kvm mark vid Himlemotet vid E6 i Varberg som vi ska utveckla för logistik, samt flera större entreprenader för externa beställare.

Regioner

Från att ha börjat som ett litet familjeföretag i Växjö för över 70 år sedan, är vi idag ett modernt byggbolag med drygt 250 anställda och kontor på fem orter. Vi utför alla typer av byggarbeten och har en kompetent organisation som genomsyras av kvalitetstänkande i alla led. Många gånger blir vi anlitade för att vårt goda rykte har spridit sig från nöjda kunder. Vi genomför även egna bostadsprojekt, däribland en rad landmärken som uppmärksammats för sin design och miljövänliga konstruktion.

Fredrik Dahlström

Presskontakt VD GBJ Bygg Väst 0735-95 80 60 För mer information

En småländsk byggare med gott rykte

GBJ Bygg AB