Bättre checklistor ger säkrare golventreprenad

Bättre checklistor ger säkrare golventreprenad

Nu finns uppdaterade dokument för kvalitet och egenkontroll som är tydligare och lättare att använda. Checklistorna är ett perfekt hjälpmedel för planering, översikt och dokumentation vid golvinstallationer.

• Kvalitetsdokument 1 - Projektöversikt, som kontrollblad/checklista och försättsblad i projektpärm
• Kvalitetsdokument 2 - Projektplanering, hjälpmedel vid planering av entreprenaden
• Kvalitetsdokument 3 - Genomförande, fylls i av arbetsledaren till hjälp för montören vid installation
• Egenkontroll av golvarbeten
• För- och egenkontroll av slip- och ytbehandling

Genom att fylla i kvalitetsdokument och egenkontroller finns det efter avslutad entreprenad dokumenterat att de ingående momenten har kontrollerats.