Nytt Auktoriserat Golvföretag

Nytt Auktoriserat Golvföretag

Den 3 april godkändes LP Golv & Måleri i Helsingborg som Auktoriserat Golvföretag. Mikael Waltscheff, vd på företaget, förklarar varför det varit angeläget att ta det steget:
– Det krävs numera auktorisation för att man ska kunna vara med och räkna på stora projekt, och det gäller både om det är större byggbolag som upphandlar golventreprenader eller om det är kommunala bolag.
– Dessutom har vi nytta av auktorisationen i vårt interna arbete, fortsätter Mikael. Vi har alltid haft ambitionen att sköta miljö- och kvalitetsfrågor på ett bra sätt. Genom auktorisationen blir det mer strukturerat och det förenklar för oss.
I dagsläget finns nu 146 företag som kan kalla sig Auktoriserat Golvföretag.

Saxat ut Golv till Tak nr 4/2012. Golv till Tak