Nytt från ekonomiavdelningen

Vid 20 sålde han plast- och trägolv i pappas järnhandel i Kalix. Nu kliver Gunnar Sennström in i golvvärlden igen. Den 1 juli tar han över efter Lars Wessén som administrativ chef i Golvbranschen med ansvar för ekonomi och försäljningsstatistik.

Gunnar Sennström började på Golvbranschen i april efter tre år som ekonomichef på Skandinavisk Kommunalteknik, ett Sverigeledande bolag inom tryckavloppslösningar.

-Jag ville byta från industriföretag till branschorganisation. Jag tycker om idén med att entreprenörer och leverantörer jobbar under samma tak och tillsammans skapar bra produkter.

-Partssammansättningen i Golvbranschens styrelse där GFF, Golventreprenadföretagarnas förening och GLF, Golvleverantörernas förening har lika många ledamöter, är en garanti för att regler och standarder bli belysta från olika håll. Den diskussionen tror jag är positiv såväl för branschen som för beställare och konsumenter.

Gunnar kommer bland annat att synas på årsstämman och delta i styrelsemöten, där han förbereder och presenterar de ekonomiska underlagen. Om sin företrädare Lars Wessén som arbetat på Golvbranschen sedan 1989 har han bara berömmande ord.
-100 procent ordning och reda!

Den nye administrative chefen, som tillhör vad han själv kallar den gyllene årgången 1964, gillar skärgård, båt och löpning och deltar gärna i ett och annat motionslopp. Dessutom kan man höra honom i hejaklacken när äldsta dottern spelar fotboll.