Falck Design; Stödjer kompetens och auktorisation i golvbranschen

Falck Design; Stödjer kompetens och auktorisation i golvbranschen

Golvleverantören Falck Design har nyligen valt att stödja Auktoriserat Golvföretag som arbetar för kvalitet och kompetens i byggprocessen.

- Det är ett naturligt steg att bli aktiv leverantör, säger VD Mats Samuelsson på Falck Design. Auktorisationen är av stor betydelse för oss. Vi säljer golv av hög kvalitet och då vill vi också ha hög kompetens i utförandet för att slippa problem framöver. Hela golvets funktion är beroende av materialval, korrekt installation, skötsel och underhåll. Vi anser att Auktoriserade Golvföretag lyfter fram bra argument och stärker entreprenörerna så att byggare och beställare får bästa resultat av sin investering.

Vilken fråga ligger dig varmast om hjärtat just nu?

-          Om jag ska välja en sak så säger jag enhetliga miljökrav. Vad gäller tekniska frågor har föreningen kommit långt och kretsloppsmärkningen är en viktig miljösignal. Men för att det ska bli möjligt att jämföra bör man jobba fram ett miljöklassificeringssystem som gäller för alla och där man tar hänsyn till hela livscykelkostnaden. Även sådant som transporter, avfallshantering, energiåtgång och så vidare ska räknas in. Det finns enligt min uppfattning för många olika system idag med olika kriterier, avslutar Mats Samuelsson.

Fakta; Falck Design startades 1990 av Anders Falck som designade butiksgolv med tillverkning i Kina. 2005 köptes bolaget av engelska James Halstead Flooring Ltd, som även äger tillverkaren Polyflor Ltd som tillverkar plastgolv för offentlig miljö. Falck Design är idag inriktade på golv för offentlig miljö och har 8 anställda i Sverige med huvudkontor i Kungsbacka och stort lager söder om Stockholm. www.falckdesign.se

kompetens \ kvalitet \ garanti
Auktorisationen administreras av Golvbranschen, GBR.
info@golvbranschen.se \ www.auktorisation.se