Tapio Koivisto blir ny försäljningschef för Geberit B2B.

Geberit får ny försäljningschef och OEM-ansvarig

Nu är det klart att Fredrik Färjh, på badrumsföretaget Geberit, går vidare till en ny roll efter nästan fem år som försäljningschef B2B. Den 1 april tillträder han rollen som ansvarig för Geberits OEM-kunder, en ny roll på företaget. Samtidigt blir Tapio Koivisto ny försäljningschef B2B.

- Tapio har tidigare varit regionchef för södra och västra Sverige och vi är väldigt glada att han vill ta ytterligare ett steg och gå vidare inom Geberit. Fredriks nya roll är ett steg i att stärka vår position mot befintliga och nya OEM-kunder i Sverige och vi ser fram emot den här organisationsförändringen, säger VD för Geberit AB, Ronnie Persson.

Tapio kommer i sin roll som försäljningschef B2B att överta Fredriks plats i Geberits svenska ledningsgrupp. Båda kommer att vara stationerade på Geberits kontor i Malmö.

Ronnie Persson, VD Geberit AB
ronnie.persson@geberit.com
+46 70- 663 22 04

Petra Nilsson, Marknadschef Geberit Sverige
petra.nilsson@geberit.com

Taggar

Globalt verksamma Geberit Group är marknadsledande inom sanitetsprodukter i Europa. Geberit har en stark lokal närvaro i de flesta europeiska länder och kan därmed erbjuda unika mervärden inom sanitetsteknik och badrumsporslin. Tillverkningskapaciteten omfattar 29 produktionsanläggningar, varav 6 är belägna utanför Europa. Koncernen har sitt huvudkontor i Rapperswil-Jona, Schweiz. Med cirka 12 000 anställda i ett 50-tal länder genererade Geberit en nettoomsättning på 3,1 miljarder CHF under 2019. Geberit är noterade på börsen SIX Swiss Exchange och finns på SMI (Swiss Market Index) sedan 2012. I Sverige har Geberit cirka 400 medarbetare.

Petra Nilsson

Presskontakt Marknadschef Sverige 072-743 29 27

Innovativa sanitetslösningar för moderna badrum

Geberitkoncernen är marknadsledande i Europa inom sanitetsprodukter och har en global räckvidd. Geberit verkar som en integrerad koncern med stark lokal närvaro i de flesta europeiska länder, och bidrar med unikt mervärde när det gäller sanitetsteknik och badrumsporslin. Produktionsnätet omfattar 30 produktionsanläggningar och koncernens huvudkontor finns i Rapperswil-Jona, Schweiz. Geberit har mer än 12,000 anställda i 50 länder och en nettoförsäljning på 2,8 miljarder CHF 2016. Geberits aktier finns på den schweiziska börsen SIX; sedan 2012 finns Geberit med i SMI (Swiss Market Index). www.geberit.se