Gå direkt till innehåll
Geberit installerar Geberit AquaClean på Grand Hôtel Stockholm i samband med en omfattande renovering.

Geberit installerar duschtoaletten Geberit AquaClean på Grand Hôtel

Geberit AquaClean har installerats på Grand Hôtel Stockholm i samband med att hotellet genomgått en omfattande renovering av hotellrum och sviter. Renoveringen innefattar totalt 19 rum och sviter i Bolinderska Palatset där de sista rummen beräknas stå klara under våren.

Alla hotellrum och sviter i Bolinderska Palatset har renoverats från grunden och är inredda med moderna förtecken i skandinavisk stil. Badrummen har fått ett toppmodernt ansiktslyft och blivit utrustade med det allra senaste inom wc-teknologi, nämligen Geberit AquaClean.

- Grand Hôtel är ett hotell med gott anseende som ständigt möter sina gästers högt ställda förväntningar. Därför känns det fantastiskt kul att de i och med renoveringen väljer att installera vår högteknologiska duschtoalett Geberit AquaClean, säger Petra Nilsson, Head of Marketing, Geberit Sverige.

Om Geberit AquaClean
Geberit AquaClean är en elegant duschtoalett i tidlös design med flera smarta funktioner som ökar känslan av välbefinnande. Toaletten kombinerar komfort, design och hållbarhet och tummar inte på den välbekanta Geberit kvaliteten.

Geberit AquaClean kommer med flera funktioner däribland duschtekniken WhirlSpray som ger en varsam och grundlig rengöring med låg vattenförbrukning. Den uppgraderade och tysta TurboFlush-spol-tekniken gör att det går att spola närsomhelst utan störande ljud, vilket kan vara extra uppskattat under nattetid. Geberit AquaClean har dessutom ett svagt orienteringsljus som hjälper användare på natten.

Med Geberit AquaClean kommer även en intuitiv fjärrkontroll där ett knapptryck är allt som krävs för att använda de personliga inställningarna vid rengöring. Funktionerna kan också styras via en smartphone med Geberit Appen.

För mer information och bilder, kontakta:
Jenny Andersson, Presskontakt Micael Bindefeld AB
jenny.andersson@bindefeldab.se

Petra Nilsson, Head of Marketing Geberit Sverige
petra.nilsson@geberit.com

Ämnen

Globalt verksamma Geberit Group är marknadsledande inom sanitetsprodukter i Europa. Geberit har en stark lokal närvaro i de flesta europeiska länder och kan därmed erbjuda unika mervärden inom sanitetsteknik och badrumsporslin. Tillverkningskapaciteten omfattar 29 produktionsanläggningar, varav 6 är belägna utanför Europa. Koncernen har sitt huvudkontor i Rapperswil-Jona, Schweiz. Med cirka 12 000 anställda i ett 50-tal länder genererade Geberit en nettoomsättning på 3,1 miljarder CHF under 2019. Geberit är noterade på börsen SIX Swiss Exchange och finns på SMI (Swiss Market Index) sedan 2012. I Sverige har Geberit cirka 400 medarbetare.www.geberit.se

Petra Nilsson

Presskontakt Marknadschef Sverige 072-743 29 27

Innovativa sanitetslösningar för moderna badrum

Geberitkoncernen är marknadsledande i Europa inom sanitetsprodukter och har en global räckvidd. Geberit verkar som en integrerad koncern med stark lokal närvaro i de flesta europeiska länder, och bidrar med unikt mervärde när det gäller sanitetsteknik och badrumsporslin. Produktionsnätet omfattar 26 produktionsanläggningar och koncernens huvudkontor finns i Rapperswil-Jona, Schweiz. Geberit har cirka 12,000 anställda i 50 länder och en nettoförsäljning på 3,5 miljarder CHF 2021. Geberits aktier finns på den schweiziska börsen SIX; sedan 2012 finns Geberit med i SMI (Swiss Market Index). www.geberit.se

Geberit AB