Geberit Icon

Geberit lanserar badrumsserien Geberit ONE med oändliga möjligheter

Att våra hem ska kännas personliga har idag blivit allt viktigare för oss människor. Badrummet är inte ett undantag och därför har Geberit med sin kunskap och skicklighet inom sanitetsteknologi och design utvecklat badrumsserien Geberit ONE. Kollektionen är designad av Christoph Behling och erbjuder över 2000 designkombinationer. Geberit ONE lanseras den 1 april 2023.

Geberit ONE har ett imponerande antal designkombinationer av badrumsmöbler, bänkskivor, tvättställ och speglar som gör det möjligt att skapa ett personligt drömbadrum utifrån standardmoduler. Kollektionen lanseras i åtta möbelfärger: matt eller högblank vit, matt svart, matt gråbeige, matt lava, sandgrå samt två melaminvarianter med trästruktur: ek och valnöt. Utöver dessa färger finns bänkskivorna även i vit- och svart marmorimitation i stengods. Underskåpen går dessutom att kombinera med olika bänkskivor för att skapa önskad effekt i valfri färgkombination. På så sätt kan personliga lösningar födas ur seriens standardsortiment.

- Med lanseringen av Geberit ONE erbjuder vi ett ovanligt brett sortiment för badrumsdesignern, oavsett badrummets storlek. Vi slutade räkna antalet kombinationer av skåp, bänkskivor och tvättställ när vi passerade 2000. Det bästa är att alla kan skapa en helt individuell lösning från ett standardsortiment och samtidigt få badrummet att se ut som allt annat än standard, säger Magnus Bergsten, Head of Product, Geberit.

Design på detaljnivå
Badrumsserien erbjuder ett brett urval av tvättställ både sett till storlek och form som alla passar seriens vackert designade badrumsmöbler. De flesta tvättställen på marknaden har ofta ett liknande utseende när det gäller den mest iögonfallande detaljen, avloppet i botten av handfatet. I Geberit ONE har därför täcklocket utformats på nya sätt. Det finns ett rektangulärt täcklock där avloppet är placerat i bakkant för en elegant och funktionell design samtidigt som det bidrar till mindre vattenstänk. Geberit har också uppgraderat det traditionella runda täcklocket med ett keramisk vitt täcklock för att det ska smälta in i det omgivande keramiska tvättstället. Den kanske bästa nyheten är den innovativa hårsilen som återfinns som standard i båda täcklocken och förhindrar att hår följer med ner i vattenlåset och orsakar stopp.

Mer utrymme i lådan
Geberit har vidare förnyat lådkonceptet i minsta detalj. Badrumsmöblerna i Geberit ONE är utrustade med en utrymmesbesparande avloppsteknologi som inte kräver någon utskärning för vattenlåset i underskåpets lådor. Därför kan hela lådutrymmet användas fullt ut för förvaring och med seriens eleganta lådinsatser kan känslan av ordning och estetik i de rymliga lådorna fullbordas. Som pricken över i:et går det även att installera integrerade ljuslister inuti lådan.

Ljuset sätter stämningen
Ett integrerat belysningskoncept vid namn ComfortLight är en av höjdpunkterna i seriens spegelskåp. Här harmoniserar fyra olika ljuskällor med varandra som säkerställer en autentisk spegelbild utan att kasta skuggor. ComfortLight skapar ett naturligt ljus, från klart och uppiggande morgonljus till middagssol, harmonisk solnedgång och stämningsfullt levande ljus. Ljusstyrkan och stämningen den ger anpassar sig efter badrumsanvändarens behov och kroppsklocka samt är dimbar. Belysningskonceptet är ett typiskt exempel på när ’’Design Meets Function’’ och med det nya Geberit ComfortLight-systemet kan alla ljusskällor i rummet kopplas samman för att styras från en central punkt eller via Geberit Home App.

Bilder finns att ladda ner här.

För ytterligare information, kontakta:
Amanda Hjärtmyr, presskontakt Micael Bindefeld AB.
amanda.hjartmyr@bindefeldab.se
Tel: +46 70-768 44 46