Geberits nya tunna tvättställ Ifö Renova Plan lanseras under mässan

Pressmeddelande -

Geberit lanserar spännande badrumsnyheter under Stockholm Furniture & Light Fair

Under Stockholm Furniture & Light Fair presenterar Geberit ett hypermodernt badrum med flera av sina senaste tekniska innovationer. Höjdpunkten blir den nya duschtoaletten Geberit AquaClean Sela, som premiärvisas och presenteras först under mässan. Samtidigt lanserar Geberit även ett nytt tvättställ för möbelserien Ifö Renova Plan och en ny spolplatta i Sigma50-serien.

– Vi kommer att presentera ett stort och lyxigt badrum, komplett inrett med den nya duschtoaletten och spolplattan, ett modernt badkar, vårt nya tvättställ, en duschvägg, väggbrunn, och badrumsmöbler i vår senaste design, säger Geberits produktchef Magnus Bergsten.

Tvättstället Ifö Renova Plan är ett extremt tunt tvättställ, med en kant som endast är 16 millimeter tjock. Porslinets yta håller sig lika fin under hela tvättställets livstid, tack vare den speciella Ifö Clean-glasyren, som även gör porslinet lätt att rengöra.

– Den tunna kanten ger tvättstället ett nätt uttryck. Tillsammans med de mjuka formerna ger vårt nya tvättställ en modern känsla i såväl stora som lite mindre badrum.

Tvättstället finns i storlekarna 55 till 130 cm bredd. Den bredaste varianten har två bassänger och plats för två blandare – ett perfekt tvättställ för det lite större badrummet!

Såväl Ifö Renova Plan som den nya spolplattan i Sigma50-serien finns i butik från april.

– Spolplattan har ett designuttryck som passar ihop med vår AquaClean-serie och är en uppgradering med smalare och tunnare knappar, säger Magnus Bergsten.

Spolplattan finns i flera färger och olika material som glas, metall och skiffer.

Duschtoaletten Geberit AquaClean Sela kommer att avtäckas och visas för första gången, under pressträffen i Geberits monter AG:50, den 5 februari klockan 13.00.

För ytterligare information:

Magnus Bergsten, Head of Product Management Geberit Sverige
magnus.bergsten@geberit.com

Petra Nilsson, Marknadschef Geberit Sverige
petra.nilsson@geberit.com

Om Geberit
Geberitkoncernen är marknadsledande i Europa inom sanitetsprodukter och har en global räckvidd. Geberit verkar som en integrerad koncern med stark lokal närvaro i de flesta europeiska länder, och bidrar med unikt mervärde när det gäller sanitetsteknik och badrumsporslin. Produktionsnätet omfattar 29 produktionsanläggningar och koncernens huvudkontor finns i Rapperswil-Jona, Schweiz. Geberit har mer än 12,000 anställda i 50 länder och en nettoförsäljning på 3,1 miljarder CHF 2018. Geberits aktier finns på den schweiziska börsen SIX; sedan 2012 finns Geberit med i SMI (Swiss Market Index).http://www.geberit.se

Geberit Sverige
Mer än 400 anställda arbetar för Geberit i Sverige. Ronnie Persson är VD för Geberit AB och Peter Helgesson är VD för Geberit Production AB.

Petra Nilsson

Presskontakt Marknadschef Sverige 072-743 29 27

Amanda Blomberg

Presskontakt Presskontakt PR-byrå Bindefeld Kommunikation 070-768 44 46

Innovativa sanitetslösningar för moderna badrum

Geberit Group är marknadsledande i Europa inom sanitetsprodukter och firar 150 år under 2024. Geberit har en stark lokal närvaro i de flesta europeiska länder och kan därmed erbjuda unika mervärden inom sanitetsteknik och badrumskeramik. Tillverkningskapaciteten omfattar 26 produktionsanläggningar, varav fyra är belägna utanför Europa. Koncernen har sitt huvudkontor i Rapperswil-Jona, Schweiz. Med cirka 11 000 anställda i ett 50-tal länder genererade Geberit en nettoomsättning på cirka 3,1 miljarder CHF under 2023. Geberit är noterade på börsen SIX Swiss Exchange och är en del av SMI (Swiss Market Index) sedan 2012.

Geberit AB
Folketshusgatan 1