Gå direkt till innehåll
Geberit stärker sin satsning på framtidens badrum och lanserar toalettsystem med frisk luft

Pressmeddelande -

Geberit satsar på tekniska och designade lösningar för badrum. Nu lanserar Geberit toalettsystemet DuoFresh som eliminerar dålig lukt direkt i toaletten. Geberit DuoFresh blir en viktig del i företagets satsning på moderna och hygieniska badrum i linje med den
rådande trenden när det gäller lyxigare, väldesignade badrum.

- Badrummet har blivit ett rum vi vill vara stolta över. Det ska vara stort, snyggt och praktiskt samt förmedla ett lugn för den som vistas där. Idag är vägghängda toaletter nästan en självklarhet i ett modernt badrum och efterfrågan på våra beröringsfria spolplattor har även ökat i privata badrum det senaste året. Nu ser vi fram emot att erbjuda konsumenterna den bästa lösningen för en frisk och behaglig doft i badrummet, säger Fredrik Färjh, vd på Geberit.

Hemligheten bakom Geberit DuoFresh döljer sig bakom väggen och den designade spolplattan Sigma 40. Genom en enkel knapptryckning aktiveras luktutsugningssystemet som renar luften från toaletten med hjälp av ett aktivt kolfilter innan den långsamt släpps ut igen.

- Doft har blivit en viktig del i badrumsinredningen de senaste åren. Konsumenterna har helt enkelt större krav på hygieniska och tekniskt utrustade badrum. Andra tydliga trender är taklampor över handfatet och fina fåtöljer att sjunka ned i. Vi lägger också mer pengar på dyrare material, till exempel marmor, säger Jimmy Schönning, inredare och frilansstylist.