Gå direkt till innehåll
Ny lansering från Geberit hjälper installatörer att förbereda för framtidens badrum

Pressmeddelande -

Ökad efterfrågan av komfort i badrummet har genererat allt fler innovativa komponenter kopplade till framtidens toaletter. Många av dessa funktioner kräver elektricitet så som duschtoaletter, beröringsfria spolplattor, orienteringsljus och luktutsugning för fräsch badrumsmiljö. Därför lanseras nu den banbrytande anslutningsdosan Geberit Power- & Connect box för el och kommunikation som förbereder och förenklar arbetet för dagens och framtidens installatörer.

Med dagens innovationer behövs det allt mer elektricitet till toaletten. Genom att installera Geberit Power- & Connect box redan vid byggnation eller renovering av badrum är det enkelt för installatören att integrera en nätanslutning för WC eller spolplatta i inbyggnadsfixturen utan att göra åverkan på väggen.

- Att renovera eller bygga ett nytt badrum är inte billigt och det är inte heller bra att göra det alltför ofta ur ett hållbarhetsperspektiv. Därför är det viktigt att tänka på framtiden och på vilka behov och önskemål som kan tänkas uppstå. Vi ser att många kan vara något tveksamma till att investera i de mer kostsamma innovationerna i badrummet som exempelvis en duschtoalett eller beröringsfri spolning, men som vi tror är självklara komponenter i framtidens badrum. Vår anslutningsdosa är därför en väldigt bra produkt, säger Olle Månsson, Produktchef Geberit Sverige.

Geberit Power- & Connect box är enkel att installera och placeras mellan avloppsröret och spolröret. Dosan monteras utan verktyg och när behovet av elektricitet uppstår adderas en transformator och strömkabeln dras ut.

Det finns flera fördelar med Geberit Power- & Connect box för installatören. När kablarna och anslutningsdosan är på plats går det enkelt att hitta elanslutningen. Anslutningskabeln mellan transformatorn och cisternen är försedd med en LED-lampa som visar om strömförsörjningen fungerar korrekt. Dessutom är anslutningsdosan osynlig från utsidan och går att kombinera med de flesta vägghängda toaletter.

Geberit Power- & Connect box lanseras hösten 2022.

Högupplösta bilder går att ladda ner här.

För ytterligare information och förfrågningar kontakta,
Amanda Hjärtmyr, presskontakt Micael Bindefeld AB
E-post: Amanda.hjartmyr@bindefeldab.se