GeekGirlMeetup nördar ner sig i stora datamängder och robotblipp!

Temat är Beautiful Data där vi undersöker hur datan påverkar oss, och skapar perspektiv på vår samtida utveckling, våra affärer och i affärssammanhang.

På konferensens tema Beautiful Data kan ni räkna med att få lära er mer om grafdatabaser, applikationsutveckling, kodning, till att se grymma visualiseringar av rymddata och testa era kunskaper i vårt dataquiz, säger Linda Copylinda Sandberg, programansvarig för vårens GGM12 (vice ordförande i ISOC-SE och Community Manager i Digidel 2013 åt .SE). Vi är inte rädda för att nörda ner oss rejält.

Geek Girl står för handlingskraft, kreativitet och entreprenörskap. Tillväxtverket vill vara med och skapa förutsättningar för framtidens företag och lösningar.
- Gunilla Thorstensson, Tillväxtverket

”GeekGirlMeetup är ett lysande exempel på hur man kan dra nytta av de styrkor som gett Sverige ett internationellt erkännande: jämställdhet, innovation, teknik och kreativa samarbeten. Därför bidrar Svenska institutet gärna till att sprida det här initiativet vidare, och vi hoppas att framgångarna för GeekGirlMeetup fortsätter.”  - Frida Roberts, enhetschef, enheten för kommunikation, Svenska institutet

”-Vi är glada och stolta över att GeekGirlMeetup har valt att hålla sitt årliga stormöte hos oss! Nördar ligger oss varmt om hjärtat och att få hit en stor del av Sveriges tjejnördar känns naturligtvis både rätt och riktigt. Hela huset kommer att genomsyras av kvinnlig kreativitet och det ser vi verkligen fram emot!” - Roxane Pisarska, Programansvarig Tekniska Museet.

"För Eniro är det självklart att gå in och stötta GeekGirlMeetUp eftersom vi vill se fler tjejer inom vårt framtidsområde mobila plattformar. Förhoppningsvis får vi se någon av deltagarna som framtida kollegor på Eniro."
 - Mattias Wedar, vd, Eniro Sverige.

Kontakt personer:
Hanna Metsis, Projektledare, hanna.metsis@gmail.com