Gekås Ullared satsar på rekordstort jultorg!

Gekås Ullared satsar på rekordstort jultorg!

Nu öppnar Gekås Ullared ett gigantiskt jultorg med inredning, tomtar, belysning, julgranar och allt annat som skapar julmys hemma.

Egen avdelning till julen
I år flyttar alla julsaker på Gekås Ullared upp till ett 1 700 kvadratmeter stort jultorg på andra våningen. Där utemöbler och grillar hållit till under första delen av året har nu en stämningsfull förvandling skett. Ända fram till jul möts kunderna i stället av en glittrande, glimrande och överdådig julvärld.

– Julen är vår största högtid, så nu ger vi den extra mycket plats i varuhuset. Vi slår ihop det mesta som har med julen att göra och skapar en härlig julstämning med inspirerande miljöer där vi visar pynt, dukning och dekorationer. På plan 2 har vi ordentligt med plats så att vi kan hänga upp adventsbelysning, ljusslingor och granar och ge våra fina julsaker bästa exponering, säger Christian Henriksson, varuhuschef på Gekås Ullared.

Granar för alla smaker
Just granar kommer det att bli gott om på Jultorget eftersom Gekås storsatsar på konstgranar i år. Det finns över 20 olika sorters granar – allt från små och enkla under hundra­lappen till stora färdigklädda lyxgranar. Och kanske bäst av allt: de barrar inte.

Gekås stora jultorg står färdigt 7 oktober.