Gekås Ullared slår alla tiders shoppingrekord

Gekås Ullared slår alla tiders shoppingrekord

Höstens shoppingsäsong levererar rekordförsäljning för Gekås Ullared! Lördag 11 november handlade Ullaredsbesökarna för 49 miljoner kronor i varuhuset och dess fyra restauranger. ”Att vi har våra kunders förtroende och kan slå rekord helgen före Black Week säger en hel del om vår affärsidé” säger Patrik Levin, vd på Gekås Ullared.

Lördag 11 november besökte 22 400 kunder Gekås Ullared och tillsammans shoppade de för rekordsumman 49 miljoner kronor.

– ­Det känns otroligt roligt att slå rekord, konstaterar Gekås Ullareds vd Patrik Levin. Vi ser i försäljningsstatistiken att varukategorier som vinterkläder, livsmedel och skor till hela familjen ligger i topp. Med tanke på inflation och ökade levnadskostnader känns det extra bra att Gekås ger många människor möjlighet att köpa vad de behöver i vardagen till överkomliga priser.

Det nya försäljningsrekordet slogs dessutom helgen före handelns stora rea Black Friday startar.

– Att vi har våra kunders förtroende och kan slå rekord helgen före Black week säger en hel del om vår affärsidé, säger Patrik. Vi har det lägsta priset 365 dagar om året och det vet våra kunder om!

Förutom rekord i välfyllda kundvagnar bjöd lördagen också på försäljningsrekord för de fyra restauranger som servar varuhusets besökare. Tillsammans serverade de mat och dryck för 1,3 miljoner kronor.

– Att våra besökare kan äta gott och prisvärt är en viktig del av shoppingupplevelsen. Vi har nyligen utökat både kapacitet och utbud i vår största restaurang och i lördags serverade medarbetarna hela 6 000 varmrätter. Det är otroligt imponerande!

Rekordet kommer att firas i veckan med tårtbjudning i dagarna två för hela personalstyrkan.