Foto: Gekås Ullared & Peter Nilsson

Gekås Ullared tillsätter hållbarhetschef

Gekås Ullared har rekryterat Ulrika Danielson till rollen som hållbarhetschef. Med en bred erfarenhet av hållbarhetsarbete inom såväl detaljhandel som pensionsförvaltning kommer Ulrika nu ansvara för att driva hållbarhetsfrågor inom Sveriges största shoppingdestination.

Ulrika Danielson tillträder som hållbarhetschef för Gekås Ullared den 1 juni 2024. Närmast kommer hon från arbetet som chef för kommunikation och ägarfrågor i statliga Andra AP-fonden. Ulrika har en bred bakgrund med hållbarhetsarbete inom både pensionsförvaltning och detaljhandel.

– Jag är jättenöjd och glad att Ulrika blir en del av teamet hos oss på Gekås Ullared, säger vd Patrik Levin. Hon tillför erfarenhet och en bred kompetens inom hållbarhetsfrågor vilket ger ett paraplyperspektiv som vi kommer att ha stor nytta av i den kommande utvecklingen av vårt hållbarhetsarbete.

Den nyinrättade tjänsten som hållbarhetschef är en del av Gekås Ullareds strategi för att bygga en koncernövergripande organisation som ska leda företagets hållbarhetsarbete framåt. Ulrikas roll blir att koordinera och driva de initiativ som görs inom Gekås Ullareds fokusområden för hållbar utveckling.

– Jag är väldigt glad över möjligheten och förtroendet att bli hållbarhetschef på Gekås Ullared. Det ska bli fantastiskt roligt och spännande att få vara en del av Gekås fortsatta hållbarhetsresa och tillsammans med organisationen utveckla och stärka Gekås kunderbjudande och starka varumärke, säger Ulrika Danielson.