Bolaget jobbar i alla projektskeden och med att utveckla befintliga anläggningar

Nystartade Geoskills växer i motvind

Tomas Törnkvist och Tommy Edeskär startade GeoSkills i januari 2020. Tomas med bred erfarenhet från både konsult och entreprenadvärlden med internationella inslag. Tommy har en unik kombination av spetskompetens från forskarvärlden och bred internationell erfarenhet både som forskare och som konsult.

Tomas och Tommy hade med sin samlade expertis och erfarenhet ett bra kundunderlag men anande inte att de skulle starta sitt företag under den största pandemin i modern historia. Trots detta har bolaget växt stadigt under året och nu har de så pass många uppdrag att de behöver rekrytera.

- Det är verkligen över förväntan, skrattar Tomas. Vi kompletterar varandra bra. Tommy med sin spetskompetens och erfarenhet från Universitet med min bredd och erfarenhet av internationella uppdrag.

Vi beslutade ganska tidigt att vi ville driva bolag på ett annat sätt än de arbetsplatser vi tidigare jobbat på. Vi tänker alltid hela vägen genom projekten och bygger ett starkt nätverk åt kunderna för att lösa deras problem. På det sättet har vi faktiskt fler "kollegor" i projekt idag än vi hade som anställda, säger Tommy.

Vi vill också göra skillnad lokalt med vårt företagande. Nu under våren när Coronapandemin slog till valde vi att anlita ett arbetsintegrerade socialt företag för vår grafiska profil och hemsida. Att kunna köpa bra tjänster och dessutom kunna bidra till att fler människor som står långt ifrån arbetsmarknaden känns riktigt bra säger Tommy. Detta samarbete blev de även tillsammans med Urkraft som bolaget heter nominerade till Årets hållbaraste affär för.

Nu under hösten blev GeoSkills AB även återförsäljare till internationella Tensar.

- De har produkter av hög kvalité, bra pris, med hjälp av dessa produkter kan våra kunder spara pengar och minska sina CO2 utsläpp säger, Tomas.

Nu har vi fått in så pass mycket uppdrag att vi behöver rekrytera och växa.

- Vi kommer börja publicera rekryteringsannonser nu i veckorna. Vi hoppas att hitta rätt personer snabbt.