Tommy Edeskär blir ordförande för Svenska Geotekniska Föreningen

Tommy Edeskär blir ordförande för Svenska Geotekniska Föreningen

Tommy Edeskär har blivit utsedd till Svenska Geotekniska Föreningens nya ordförande. Svenska Geotekniska Föreningen (SGF) har som mål att främja utvecklingen av geoteknik med grundläggningsteknik och miljögeoteknik i ett nationellt och internationellt perspektiv. SGF har ett fokus på vetenskapliga och ingenjörsmässiga aspekter inom geoteknik. Vi på GeoSkills tycket att det är väldigt rolig att Tommy har fått detta fina uppdrag och det kommer passa bra ihop med GeoSkills utveckling framåt. Vi som företag har ett stort fokus på forskning och utveckling och bedriver forskning inom företaget och med andra bolag. Vi vill omsätta kunskap till praktisk användning inom vårt eget och andra områden.

GeoSkills AB är ett konsultbolag med både spets- och breddkompetens. Bolaget består av Civ.Ing Tomas Törnkvist, Civ.Ing Lukas Rust och Tekn. Dr. Tommy Edeskär. Vi har jobbat med geoteknik i hela våra vuxna liv.

Vi är ett etablerat konsultbolag med både bredd och spets kombinerat från praktisk anläggningserfarenhet till forskning och utveckling. För oss är inget projekt för litet eller för stort. Ring oss, vi löser dina problem!

Tomas Törnkvist (Civ. Ing.), 073 809 44 88, tomas.tornkvist@geoskills.se, Lukas Rust (Civ.Ing.) 073 827 44 88, lukas.rust@geoskills.se, Tommy Edeskär (Tekn. Dr.), 073 679 44 88, tommy.edeskar@geoskills.se