GEP Communication Group ❤️ McDonald´s

Gep Communication Group AB (GEP) får ett fint erkännande av McDonald’s Global i och med publiceringen av ”approved supplier list” för produktioner utanför Happy Meal programmet globalt där GEP som enda europeiska leverantör kvalificerar sig som godkänd leverantör enligt rapporten. GEP är sedan över 10 år tillbaka även godkänd leverantör för produktioner gällande McDonald’s Happy Meal program.

- I och med rapporten där vi som en av sex leverantörer i världen och enda aktör från Europa blir godkända för dessa produktioner får vi ett rejält erkännande. Dels för GEP´s mångåriga och hårda arbete med produktsäkerhetsfrågor men också för det hårda arbete kring de minst lika viktiga frågorna inom sociala & arbetsmiljöfrågor sk ”social accountability” och ”social workplace accountability”. Dessa frågor är helt avgörande för att klara de absolut hårdaste kraven i världen kring produkttester och certifieringar kring de aktuella fabrikerna. Vi på GEP har haft dedikerad personal och fullt fokus på dessa frågor i över 10 år och ligger i absoluta framkant i hela världen säger Claes Rydén, försäljningsdirektör GEP Communication Group

• PR, kommunikation

• Stockholm

Gep Communication Group AB (GEP), är Nordens ledande promotional agency inom premie-, produktkommunikation, merchandise och kampanjer. GEP designar, producerar och distribuerar sina varor nationellt och internationellt till några av Europas största och mest älskvärda varumärken. Bland kunderna finns bland annat, McDonald's, Carlsberg, Scania, ABSOLUT Vodka, UNIBET, Samsung, IKEA, Thomas Cook, P&G för att nämna några. Huvudkontoret i Stockholm sysselsätter 35 personer och omsättningen för 2017 överstiger 150 miljoner.

Frågor besvaras av:

Claes Rydén, Försäljningschef GEP Communication Group AB