Gernandt & Danielsson biträder vid Fastpartners emission av gröna obligationer samt förtida inlösen av utestående obligationslån

Gernandt & Danielsson biträder Fastpartner AB (publ) vid emission av gröna obligationer med ett belopp om 1 300 miljoner kronor under bolagets utestående MTN-program. Emissionslikviden kommer att användas till att refinansiera utestående icke säkerställda obligationer och i enlighet med Fastpartners gröna ramverk. Obligationerna kommer att noteras på Nasdaq Stockholm Sustainable Bond List. Gernandt & Danielsson biträder även vid Fastpartners pågående inlösen av dess befintliga obligationer 2018/2022 med ISIN SE0011974351.

Fastpartner är ett fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar egna kommersiella fastigheter. Fastpartner bedriver ett aktivt hållbarhetsarbete och strävar efter att lokaler och tjänster ska vara miljöanpassade samt förvaltas och utvecklas med minsta möjliga resursåtgång och miljöpåverkan.

Gernandt & Danielsson biträder Fastpartner med ett team bestående av partner Mikael Borg samt senior associates Mikael Bolling och Simon Wetterholm. Danske Bank och Handelsbanken har varit finansiella rådgivare till Fastpartner.