Ny hembryggningsbutik lanseras av Gert Strand AB

Med målsättningen att föra de bästa produkterna, den högsta kvaliteten och 35 års erfarenhet lanseras nu hembryggning.se och erbjuder hembryggare den höga produktkvalitet som tidigare sålts endast till bryggeri nu i konsumentförpackning.

I sortimentet erbjuds bl.a. Prestige sprit- och liköressenser, Turbojäst, Aktivt Kol, Instrument och Ingredienser för hembryggning.  Med egen utveckling och produktion tillverkas över 200 olika essenser som ger Prestige essenserna en unik plats för smaksättning av sprit. Den enklaste kompositionen innehåller 8 substanser och de mer avancerade betydligt fler komponenter.

Turbojäst lanserades en gång i tiden av Gert Strand och kallades i början av 80-talet för Superjästen. Under många år var Superjästen den bästa jästen på världsmarknaden men Gert Strands utveckling fortsatte och i slutet av 1990-talet ersattes Superjästen av den nya rena Turbojästen som idag erbjuds i olika s.k. Turbos med unika egenskaper, alla i toppklass. Turbojästen är den samma som säljs till dryckesindustrin på distillery-yeast.com (till Distillery-Yeast.com) - men i konsumentpack.

Hembryggning.se (till hembryggning.se) erbjuder konsumentförpackat Aktivt kol av högsta kvalitet som ger det bästa resultatet. En stor del av den kunskap som idag finns om aktivt kol kommer från Gert Strand och i butiken finns därför flera olika typer av aktivt kol för att tillgodose de höga kvalitetskrav konsumenterna ställer. Kolsorterna är utvalda av Gert Strand AB och allt aktivt kol batch-testas med en egenutvecklad kvalitetsäkringsmetod innan packning sker.

Från världsledande tyska företaget Widder levererar hembryggning.se alkoholmätare, oechslevikter, termometrar och mätglas i laboratoriekvalitet. För de som inte kräver den absolut högsta kvaliteten erbjuder butiken också de bästa instrumenten från Kina.

Hembryggning.se har ett brett sortiment som tillfredsställer även den mest kräsna hembryggare. I butiken säljs all utrustning som plast- och jäshinkar, kranar för fat och dunk, doppvärmare, vinfiltreringsapparater och alla ingredienser som behövs för hembryggning. I sortimentet finns också söta läskkoncentrat med mindre socker, eller inget socker alls, men med samma sötma som vanlig läsk och bordsvatten- kaffe- och vispgräddearomer – allt för den goda smaken skull. Hembryggning.se är den kompletta butiken med bra produkter för alla hembryggare.

Produkterna finns i nya www.hembryggning.se butiken och levererar direkt till konsument. Under en begränsad tid levereras alla beställningar fraktfritt inom Sverige

För ytterligare information:
Thomas Ström
Epost: thomas@gertstrand.se
Fax 040-18 30 25
www.gertstrand.se

• Mat, dryck

• essens
  • jäst
  • hembryggning
  • turbojäst
  • prestige
  • läskkoncentrat
  • bordsvattenarom
  • jäshinkar
  • aktivt kol
  • destillation
  • jäsning

Gert Strand AB är ett innovationsföretag som utvecklar och levererar produkter framför allt till bryggeri och dryckesindustrin, främst utomlands. Många produkter packas i konsumentpack. Gert Strand tillverkar också Private Labeling.