Pressvisning på Söder - Caribbean Design Event

Giarimi Design, Tove Adman, Mingla Design och Duane Dove samlas för första gången för en exklusiv utställning med kulinariska upplevelser.
Onsdagen den 19:e i mörkaste november öppnar vi studion på Maria Prästgårdsgata 17. Provsmaka rom och choklad bland nyskapande design.

Giarimi Design är känt över hela världen för sina vackra glas.
Klassiska former, krispiga mönster och djupa färgtoner kännetecknar Catarina Giarimis glas. I kollektionen som utökats med karaffer, fat och skålar kommer inspirationen såväl från Jamaicansk calypso som Svenska allmogetextilier. Tillsammans utgör de en elegant mix för både vardag och fest. Det finns minst ett Giarimiglas för varje tillfälle i livet.
www.giarimidesign.se

Tove Adman slog igenom i början av 90-talet med sin nyskapande kristallkrona av taggtråd. Oväntade materialmöten är hennes passion och betongen har för alltid en plats i hennes hjärta. I kollektionen finns allt från snapsglas i silicon till allmogesljusstakar i krusad metall. Toves Admans produkter tillverkas med hantverksmässiga metoder, till stor del på Gotland, och brukar ofta omnämnas som morgondagens antikviteter.
www.toveadman.se

Mingla Design vill att vardagslivet ska vara njutbart i varje ögonblick. De designar produkter med mönster och färger där alla i familjen lätt hittar sina egna favoriter. Kollektionen innehåller en hel del vaxduk, ett material både Jenny Mähler Uniyal och Ann Charlotte Ridderstolpe växte upp med under 70-talet, och uppväxtårens mönsterglädje kännetecknar också Minglas mönster. Hållbar design är ledordet, dock alltid med en humoristisk twist.
www.mingladesign.com

Duane Dove som är Sveriges enda kakaobonde driver en egen kakaoplantage på Tobago där man med uråldriga metoder tillverkar choklad av högsta kvalitet. Efter flera år som sommelier på restaurang Sjögräs har han nu startat en egen chokladbutik, Small Island Chocolates and Coffee, på Södermalm. Duane guidar dig genom smaker du inte visste fanns.
www.rumchocolate.com

För mer information, högupplösta bilder eller lån till fotograferingar, kontakta:

Ann Charlotte Ridderstolpe, Mingla design, 070-7947905, info@mingladesign.com
Catarina Giarimi, Giarimi Design, 08-6431023, info@giarimidesign.se
Tove Adman, 08-6411523, INFO@TOVEADMAN.SE
Duane Dove, Small Island Chocolates & Coffee, 070-8115927, duane@rumchocolate.com

• glas
  • betong