Det perfekta dejtingvinet!

Det perfekta dejtingvinet!

Cigarra Bipartito från Portugal är boxen med två viner i samma förpackning. Ett lite lättare gjort på druvan Castelão och ett lite kraftigare, gjort på Portugals nationaldruva Touriga Nacional. Perfekt för dejten eller på grillfesten. Alla blir nöjda!

Med Cigarra Bipartito kan du njuta av vinerna var för sig eller bli din egen vinmakare och skapa ett nytt vin tillsammans.

Castelão

En av de mest odlade druvsorterna i Portugal. Vinet är fruktigt med intensiv, röd färg. Smakrik, medelfylligt med bra balans och syra. Lagrat i fyra månader på portugisiska ekfat.

När du blandar bidrar det här vinet med friskhet och fruktighet.

Touriga Nacional

Portugals stolthet. Mörk färg, fylligt, bra struktur och eleganta tanniner.

Smakrik, mjuk och fruktig. Mogna toner av vilda bär, violer, komplext. Lagrat i fyra månader på portugisiska ekfat.

När du blandar ger det här vinet struktur, fina tanniner och komplexitet.

Vinet finns i Systembolagets beställningssortiment.

Artikel nr. 73876

Kan beställas direkt från Systembolagets hemsida. www.systembolaget.se

Gå in på e-beställning.

Hälsningar