Gigger AB förbereder för börsnotering med nya investerare

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2017 08:55 CET

Digitala bemanningslösningar för företag

Gigger genomför under november 2017 en emission och ett antal nya investerare har redan beslutat att investera. Inom kort kommer Gigger presentera en delvis ny styrelse och siktar med det nya ägarskapet och emissionen på en börsintroduktion under första halvåret 2018.

Under november 2017 kommer Gigger genomföra en emission med sikte på börsnoteringen under första halvåret 2018. Emissionen hanteras av Mangold. Befintliga aktieägare kommer ha företräde. I samband med noteringen kommer bolaget genomföra en ny emission.

En av Giggers nya större investerare är Rune Löderup, en privat investerare, med en bakgrund hos bl.a. Swedbank Fondkommission, Nordbanken Corporate Finance och Nordiska Fondkommission. Rune har medverkat i flera framgångsrika börsnoteringar och har investerat i bolag som bl.a. Kontigo Care, Gaming Corps, Rubicon Life Science samt Orasolv.

Bolagets nya styrelse presenteras inom kort och kommer bestå av namnkunniga personer med lång erfarenhet samtidigt som ett par tidigare styrelsemedlemmar sitter kvar.

Giggers affärsmodell uppdateras till att vara en kostnadseffektiv lösning för arbetsgivare, inte bara i Sverige, utan även internationellt. Plattformen, som är inriktad på digitala bemanningslösningar, består av funktioner som möjliggör för företag att hitta ny personal, hantera befintlig personal samt effektivisera sin lönehantering.

Företaget har redan påbörjat sin värvning av kunder varav ett flertal kommuner och större företag finns på listan.

gigger.se lanseras under början av nästa vecka

Gigger hjälper företag att vinna i den nya tidens arbetsmarknad. Med marknadens modernaste mjukvaruplattform digitaliserar och därmed förenklar vi administrationen av timanställda, temporära uppdragstagare samt frilansare, dvs den nya tidens arbetskraft – ”giggers” - i Sverige och internationellt. I Giggers plattform bygger företag upp sina personalpooler, schemalägger och hanterar löner, "giggern" söker uppdrag, fakturerar och säkerställer betalning. Gigger – den nya tidens uppdragsgivare!

Kommentarer (0)