Jonas Luthander stärker upp Gigger som ny VD

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2018 11:38 CET

Giggers satsning på att bli världens största frilans- och jobbplattform fortsätter och antalet ”giggers” och kunder ökar kraftigt. Nyvunna utmärkelser från Post- och Telestyrelsen samt nytecknade avtal med både företag och organisationer under årets första månad har gett Gigger en flygande start på 2018.

Bolaget går in i en ny fas där vi behöver en stark ledning och ett tydligt fokus på de stora affärerna och därför tar vi in Jonas som ny VD”, säger Giggers styrelse i en kommentar.

Jonas har tidigare jobbat med bland annat enterprise-segmentet hos Microsoft och kommer senast från en roll som Country Manager hos den världsledande digitala marknadsföringsplattformen Sitecore, där fokus främst legat på de allra största företagen.

Erfarenheterna från de tidigare tjänsterna i kombination med ständigt överträffade resultat gör att Giggers väg framåt känns än mer utstakad med Jonas vid rodret”, säger Claes Persson, styrelseordförande hos storinvesteraren OSIX.

Arbetsmarknaden håller i grunden på att förändras. Behovet av en aktör som utan onödiga mellanhänder erbjuder både trygghet och flexibilitet för den som utför ett ”gig” samtidigt som det tillvaratar samhällets intressen har visat sig vara stort. Att dagligen verka för att fler ska komma in på arbetsmarknaden, att företag enklare ska kunna växa och att på ett ansvarsfullt sätt möjliggöra för flexibilitet i arbetslivet känns mycket motiverande”, säger Jonas Luthander.

Gigger hjälper företag att vinna i den nya tidens arbetsmarknad. Med marknadens modernaste mjukvaruplattform digitaliserar och därmed förenklar vi administrationen av timanställda, temporära uppdragstagare samt frilansare, dvs den nya tidens arbetskraft – ”giggers” - i Sverige och internationellt. I Giggers plattform bygger företag upp sina personalpooler, schemalägger och hanterar löner, "giggern" söker uppdrag, fakturerar och säkerställer betalning. Gigger – den nya tidens uppdragsgivare!

Kommentarer (0)