Göteborgsbolag tar över Seglingsarrangemanget GKSS Match Cup Sweden

Göteborgsbaserade Create Agency Sweden tar över den anrika seglingstävlingen Match Cup Sweden.

-Vi är oerhört glada och stolta att få föra detta fina arrangemang vidare. Vi kommer att jobba hårt på att utveckla både publikfesten och affärsdelen där arrangemangets parters skall kunna utvecklas med oss och skapa bra affärer med varandra, säger Event Director Patrik Malmer.
- GKSS Match Cup Sweden är en del av World Match Racing Tour, där Marstrandstävlingarna har blivit lite av juvelen i kronan. Vi kommer även att fortsätta segla med M32 katamaraner för att behålla fart och action i tävlingarna.

-Publiken kommer att få uppleva segling i världsklass på världens vackraste seglingsarena, Marstrand. Dessutom kommer vi att bjuda på prova-på segling för barn i alla åldrar och massor med spännande möten och upplevelser tillsammans med våra partners.

En nyhet för i år är att vi kommer att börja på onsdagen och avsluta på söndagen. Mer koncentrerad segling under färre dagar än tidigare och seglingsfest hela helgen tror vi kommer bidra till en bättre publikupplevelse.

Affärsmässigt är vårt mål att skapa en plattform för bra affärer och för att dela kunskap och idéer. Vi vill ha med partners som kan bidra med kompetens och inspiration inom Digitalisering, Innovation och Hållbarhet. Det är kring de ämnena vi kommer att fokusera seminarier, möten och nätverk i samband med arrangemanget.

GKSS är som tidigare tävlingsarrangör och tävlingen kommer fortsatt att ingå i World Match Racing Tour.

För mer information kontakta Patrik Malmer 0705-814503, patrik@createagency.se  eller Madelene Gimlegård 0767 75 92 13, madelene@createagency.se.

Se även www.matchcupsweden.org

Create Agency Sweden AB är ett nystartat bolag inom More Alliance.

Create skall driva och utveckla arrangemang där partners möter varandra, sina kunder och nya kontakter.

GKSS Match Cup är det första arrangemanget som Create driver.

Mattias Rahm

Presskontakt 0705155663 0705155663
Karin Koritz

Presskontakt Kappseglingskoordinator +46709570057

Göteborgs Kungl. Segelsällskap

GKSS grundades 1860 och är idag en av Sveriges största idrottsföreningar med ca 3200 medlemmar och den ledande klubben inom segling. Klubben arrangerar GKSS Match Cup Sweden, som är en deltävling på World Match Racing Tour.

GKSS - Göteborgs Kungl. Segelsällskap
Talattagatan 12