Mercy Ships blir ny välgörenhetspartner till GKSS Match Cup

Mercy Ships blir ny välgörenhetspartner till GKSS Match Cup

GKSS Match Cup Sweden på Marstrand, en av världens mest prestigefyllda seglingstävlingar, är stolta över att meddela att Mercy Ships utsetts till officiell välgörenhetspartner för årets evenemang. Samarbetet kommer att stärka GKSS Match Cup:s engagemang för att göra en positiv inverkan i samhället och bidra till att förändra liv genom att förbättra sjukvårdstillgången i utsatta områden.

Mercy Ships är en global välgörenhetsorganisation som driver sjukhusfartyg och tillhandahåller medicinsk vård och kirurgiska ingrepp till människor i fattiga länder där tillgången till sjukvård är begränsad eller obefintlig. Organisationens sjukhusfartyg ger livsavgörande medicinsk hjälp till människor i nöd och hjälper till att bygga upp hållbara hälsovårdssystem i samarbete med lokala myndigheter och samhällen.

"Vi är glada över att inleda detta partnerskap med Mercy Ships", säger Mattias Rahm, Projektledare GKSS Match Cup. "Vi ser fram emot att använda vår plattform och vårt engagemang för att göra en verklig skillnad i världen genom att stödja Mercy Ships och deras fantastiska arbete för att tillhandahålla sjukvård till de mest sårbara befolkningarna."

"Mercy Ships är hedrade över att bli utvalda som välgörenhetspartner för GKSS Match Cup", säger Stefan Sonesson, Sverigechef för Mercy Ships. ”För oss inom Mercy Ships är GKSS Match Cup på Marstrand ett arrangemang med "perfect match"! I vårt nätverk finns det många seglings- och sjöfartsintresserade människor och företag som med varma hjärtan och stort engagemang är med och stödjer vårt hjälparbete i Afrika! Dessutom - nu fördubblar vi snart vår hjälpinsats till två stora sjukhusfartyg, ALLA kan vara med och göra skillnad!

"Detta partnerskap ger oss möjlighet att samarbeta med en organisation som delar vår passion för att förbättra hälsa och sjukvård globalt. Tillsammans kommer vi att göra en verklig skillnad och förändra liv."

För mer information om Mercy Ships och GKSS Match Cup, vänligen besök:

Mercy Ships: www.mercyships.org