Dags att utse Sveriges bästa glasprojekt!

Torsdagen 27 augusti 2020 koras vinnarna av det prestigefyllda Glaspriset och nyinstiftade Glaspärlan. Utmärkelserna går till de bästa glasprojekten som färdigställts 2018-2019. Vinnarna utses av en professionell jury, men allmänheten kan också rösta fram sina favoriter i tävlingen om publikens pris. Vinnarna tillkännages genom pressmeddelande och publicering på gbf.se.

Onlineomröstningen stänger söndagen 23 augusti – så passa på att rösta!

OM GLASPRISET
Glaspriset är Glasbranschföreningens pris för bästa glasbyggnadsprojekt. Tävlingen avgörs vartannat år och de tävlande bidragen ska ha färdigställts under föregående tvåårsperiod i Sverige. Priset delas ut till såväl arkitekter och fastighetsägare som till glas- och metallentreprenörer. Första Glaspriset delades ut år 2002, vilket innebär att det i år firas tioårsjubileum.

Se nominerade projekt 2020 och rösta på din favorit.

OM GLASPÄRLAN
Glaspärlan är Glasbranschföreningens pris som uppmärksammar de mindre glasprojekten. Det kan vara en ombyggnad, en tillbyggnad eller en detalj i glas som ger en ny dimension eller tillför byggnaden nytt uttryck. Tävlingen avgörs vartannat år och de tävlande bidragen ska ha färdigställts under föregående tvåårsperiod i Sverige. Priset går till byggherre, arkitekt och glas- och metallentreprenör. Priset delas i år ut för första gången.

Se nominerade projekt 2020 och rösta på din favorit.

För mer information, kontakta:

Projektledare fasad
melinda.lemke@gbf.se