Gå direkt till innehåll

Nytt huvudkontor åt Sesol & Sekraft

På Södra Stigamo utanför Jönköping är vi med och bygger ett nytt huvudkontor åt Sesol & Sekraft i samarbete med vår kund YLAB Larssons Bygg. Företagen Sesol & Sekraft är helhetspartners när det kommer till investeringar inom grön energi, såsom solceller, batterier, IMD och elbilsladdare.

Med en total yta på strax över 26 000 kvm kommer den framtida fastigheten vara placerad längs med väg E4 och bli ett landmärke för utvecklingen inom grön energi i Sverige. Fastigheten som namngetts till THE PARK ska i framtiden husera över 400 kontorsplatser. Den kommer även att utrustas med ett centrallager på cirka 14 500 kvm som ska förse alla kontor i Sverige samt cirka 100–150 lokala solcellsmontörer och elektriker med material.

På GlasLindberg är vi redan igång med våra leveranser och montage där resultatet ska bli 3st blickfångande fasader. Den första är 92m bred och ca 11m hög, de två andra 42m breda och även dem 11m höga. Totalt levererar och monterar vi 1900m2 fasad där glasen är 3,7m höga och triangulära varvat med lika stora fyllningar.