Gå direkt till innehåll
GlasLindberg kommer på uppdrag av Veidekke att leverera och montera fasadpartierna till kontorshuset Vista i Hyllie, Malmö. Byggnationen sker på uppdrag av Wihlborgs.

Vista - Klimatsmart kontorshus med utblick över Öresund

Vi är glada att efter långsiktigt arbete fått förtroende från vår kund Veidekke att leverera och montera fasadpartierna till kontorshuset Vista i Hyllie, Malmö.

Byggnaden kommer, när den står klar i slutet av 2025, bestå av två delar där den nedersta delen är en så kallad mobilitetshubb med parkeringsplatser, laddplatser, bil- och cykelpoollösningar, samt cykelparkering med möjlighet till omklädning och dusch. Från mobilitetshubben rör man sig sedan uppåt till den andra delen av byggnationen som är ett kontorshus i 10 våningar. Totalt byggs 16 våningar. Förutom arbetsplatser får de nya kontoren bland annat gemensamma terrasser och en restaurang med egen odling. Utmärkande kommer också vara 3st utvändiga glasboxar som kommer ge byggnaden en speciell karaktär.

Hållbarhetskraven är högt ställda med fokus på klimatsmart byggande. Vista kommer att certifieras enligt Miljöbyggnad Guld, WELL och NollCO2. Vi på GlasLindberg kommer leverera våra glas- och aluminiumpartier med aluminiumet Hydro CIRCAL som har ett av marknadens lägsta koldioxidavtryck. Produkter tillverkade med CIRCAL innehåller minst 75% återvunnet aluminium från uttjänta konsumentprodukter.

Vista blir ett landmärke och det första som möter den som kommer över bron från Danmark. I projektet ställs extremt höga ljudkrav på våra fasadpartier då tågen från Öresundsbron kommer in, och lämnar station Hyllie precis nedanför byggnaden.

Byggnationen sker på uppdrag av Wihlborgs.