Glitter presenterar AI-driven kampanj för Don Donnas höstkollektion

Glitter presenterar AI-driven kampanj för Don Donnas höstkollektion

Glitter, som nyligen förvärvat varumärket Don Donna, presenterar tillsammans med The Copy LAB en AI-Kampanj för Don Donnas höstkollektion. Don Donna grundades 1968 med syftet att kombinera skandinavisk design med mode, funktion och kvalitet.

Den kommande kollektionen innehåller väskor, plånböcker, halsdukar och mössor i en tidlös design med en modern twist."En Don Donna produkt är både tidlös och lekfull, den ska inspirera och vara kul att styla din outfit med." Elin Karpf, Inköpschef Glitter

De AI-genererade kampanjbilderna används som visuellt komplement och breddar Glitters kreativa arbete, detta material kommer ej att ersätta traditionellt producerat material. Med hjälp av AI-teknik har The Copy LAB noggrant visualiserat Don Donnas produkter och skapat virtuella modebilder som suddar ut gränserna mellan fantasi och verklighet.

"Vi är glada och stolta att utforska nya kreativa vägar med The Copy LAB", Säger Susanne Börjesson, VD på Glitter. "Genom användningen av AI-teknik har vi inte bara skapat inspirerande material för vår målgrupp utan också öppnat upp för en spännande framtid av kreativa möjligheter."

Kampanjen skildrar möjligheterna med digital kreativitet, och visar på Glitters vilja att utforska nya vägar.

Retusch av:
NOONCHIstudio