Pressmeddelande GLITTER 20221007

Pressmeddelande GLITTER 20221007

Glitter stärker sin position på marknaden – förvärvar Handsmakar´n och Don Donna

För att bredda sitt sortiment ytterligare köper Glitter varumärkena Don Donna och Handsmakar´n av Rizzo Group AB genom moderbolaget Bergendahls. Två välkända varumärken som stärker Glitters position på marknaden.

• Vi vill vara det självklara valet när det kommer till smycken, hår och accessoarer och vi ser stor potential i dessa varumärken som förbättrar vårt erbjudande till kund. Det känns väldigt bra och är ett naturligt steg på vår tillväxtresa, säger Susanne Börjesson vd Glitter.

Glitter som redan idag är starka i sitt segment har som mål att växa genom sortimentsutveckling. Affären med Rizzo AB går därför i linje med den tillväxtstrategi som företaget arbetar efter.

• Det känns givetvis väldigt kul att ha möjligheten att förvärva dessa varumärken. Vi har en stark utveckling inom Glitter just nu och ser fram emot att lansera Don Donna och Handsmakar´n i våra butiker, säger Susanne Börjesson.

Fakta om Glitter

Glitter erbjuder ett brett sortiment av prisvärda modesmycken och accessoarer som passar både till vardags och till fest.Glitter består av 149 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark och har en utarbetad säljprocess med stort fokus på personlig service, engagemang och genuint intresse för kunden.

Välkommen till Glitter Sverige!

Glitter är en butikskedja och E-handel som erbjuder prisvärda smycken och accessoarer. Glitter grundades 1992 och ägs av familjeföretaget Bergendahls. Glitter har 165 butiker i Norden.

Glitter Sverige
Peter Myndes Backe 12