Marika Skärvik, prisbelönt chef om sitt ledarskap

mePodium har träffat Marika Skärvik, mentor och före detta VD på den internationella affärsresebyrån Carlson Wagonlit Travel. "Hon förenar resultat och vinster med äkta känsla för de människor hon är satt att leda". Så löd motivering till utnämningen Årets chef (2005). De talade om Marika. Tills för något år sedan var Marika Skärvik VD på den internationella affärsresebyrån Carlson Wagonlit Travel. Marika tycker att det är mycket viktigt att ta sig tid att hjälpa andra ledare och det gör hon genom mentorskap, som hon anser vara en naturlig del av ledarskapet. Hon tog sitt första chefsjobb som 27-åring och har sedan dess utvecklat en stark förmåga att se potentialen i människor, den outnyttjade kraften. Marika är passionerad för ledarskap och det känns när man träffar henne. Hon utstrålar "Säg mig vad som är din dröm och jag ska göra allt jag kan för att hjälpa dig dit!". I filmen berättar Marika hur du konkret kan förbättra ditt ledarskap, leda med kärlek och hur man orkar att vara chef. Lyssa till Marika på www.mePodium.com, lansering den 13 februari. mePodium visar Talks med intressanta personligheter och har tidigare lanserat Talks med Johan Ernst Nilson, Johan Staël von Holstein, Regina Lund, Fredrik Paulún, Uchita de Zoysa, Mustafa Can, Petter Nylander, Richard Juhlin, Ulf Ekberg, Leif Edvinsson, Sara Damber och många andra. För mer information kontakta: Dariush Ghatan, grundare och VD, Global Podcast Company AB Tfn: 070-606 86 96 dariush.ghatan@podcastingbolaget.com www.mePodium.com