Medicinteknik ersätter stoppade läkemedel

Sur mage, sura uppstötningar och svårigheter att äta och svälja är problem för allt fler. Läkemedelsverket har nu satt stopp för försäljning av de receptfria preparat som allt fler har använt för att lindra sina besvär.

Anledningen är att de aktuella läkemedlen protonpumpshämmare, mest kända som PPI, innehåller det misstänkt cancerframkallande ämnet ranititin. Indragningen gäller elva produkter som funnits att köpa på Apotek, hälsokostbutiker och dagligvaruhandel.

Försäljningen och användningen av PPI, liksom fler receptfria läkemedel, har ökat markant under senare år. Trots att behandlingen oftast är avsedd att vara tidsbegränsad fortsätter många att medicinera med risk för biverkningar som benskörhet, vitaminbrist och ökad risk för hjärt- och kärlsjukdomar.

Det finns alternativa behandlingsmetoder som är helt befriade från biverkningar och som dessutom, till skillnad från kemiska preparat, är bra för miljön.

– Vårt medicintekniska, neuromuskulära träningsredskap åtgärdar problemet med sur mage istället för att enbart behandla symtomen, säger Linn Hägg, MYoroface AB.

Genom metoden tränas diafragmans försvagade muskulatur till att hålla magsäcken på plats och magmunnen stängd för magsyran att ta sig upp till svalget och munnen.

Tekniken är lätt att använda och 90 sekunders träning om dagen ger vetenskapligt bevisad effekt.

Vid frågor och för mer information om IQoro kontakta:

Linn Hägg
linn@myoroface.com

www.iqoro.com/

• Hälsa, sjukvård, läkemedel

For our clients, we are the media partner that works like an extended division of Public Relations and marketing. We are the advisor who have close contacts with media, are aware of current trends, finds opportunities and know how to best be seen in the jungle of media.

We love high expectations and promise our clients great payback in each and every investment. The exposure and penetration power we offer our clients – makes them winners on the Nordic market.

GLOBE MARKETING AB

www.globemarketing.se