Logica väljer svenska GlobeSoft som samarbetspartner

Samarbetet innebär att Logica med start den 1 januari 2010 kan erbjuda GlobeSofts rekryteringssystem ReachMee till samtliga kunder.

För Logica innebär samarbetet med GlobeSoft en stärkt position som leverantör av helhetslösningar, bestående av de bästa HR -systemen på marknaden (HCMS), med färdiga integrationer och ett helhetsansvar. Samarbetet mellan Logica och GlobesSoft är även en viktig del av förberedelserna inför att konjunkturen vänder. Logicas kunder står inför nya utmaningar med en ökad rörlighet på arbetsmarknaden beroende på pensionsavgångar och en vändande konjunktur. Arbetet med arbetsgivarvarumärke och uppföljning av HR-processer blir allt mer aktuellt. I relation till detta så blir rekrytering, TM och undersökningar en allt mer kritiskt process för prestation, kvalitet och kostnad i alla organisationer.

– Vår vision är att kombinera ett effektivt administrativt rekryteringsstöd med ett värdeskapande innehåll för att identifiera, attrahera och behålla de bästa talangerna. ReachMee är idag det enda rekryteringssystemet som har stöd för Kompetensbaserad rekrytering (KBR), TMS (Test Management System) och snart platsannonser till tryck, i ett och samma verktyg.
Logica är en väletablerad aktör på den svenska såväl som internationella marknaden och det känns därför oerhört spännande att stärka vårt erbjudande ytterligare genom detta samarbete, säger Fredrik Svensson, VD GlobeSoft AB.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Svensson, VD GlobeSoft
tel: 08-410 366 00, e-post: fredrik.svensson@globesoft.se

Jan Sundberg, Affärsområdeschef HCMS
tel: 08-671 16 32, e-post: jan.sundberg@logica.com

• studentrekrytering
  • rekryteringsverktyg
  • onlinerekrytering

Om GlobeSoft

GlobeSoft är ett svenskt företag som erbjuder webbaserade lösningar för effektiv rekrytering, talent management samt medarbetar- och kundundersökningar. GlobeSoft har under de senaste 10 åren etablerat sig som en stark leverantör på marknaden tack vare gedigen teknisk kompetens, HR-kunnande och lyhördhet. Våra kompetenta kunder gör oss hela tiden bättre!

GlobeSoft utvecklar och driftar själva, vilket möjliggör en hög utvecklingstakt i kombination med hög tillgänglighet till en konkurrenskraftig kostnad. Allt för att ge Er en attraktiv helhetslösning i kampen om de bästa resurserna!

ReachMee och Rezponse finns översatt på flera språk, bland annat, danska, svenska, norska, engelska, polska och ryska.

GlobeSoft har kontor i Stockholm, Göteborg och Kiev.

Läs mer på >> http://www.globesoft.se