Gå direkt till innehåll
Fr v: Morgan Nilsen – Göteborgs spårvägar, Martin Söderlund från hjälporganisationen, Özcan Yilmaz – verkstadschef Rantorget samt Kurt Turesson från hjälporganisationen. (Foto: Göteborgs Spårvägar)

Göteborgs Spårvägar skänker 350 brandsläckare till Ukraina

När Göteborgs Spårvägar bytte typ av brandsläckare i flera av spårvagnsmodellerna, innebar det att runt 350 fullt fungerande och godkända brandsläckare blev övertaliga. Istället för att kassera dem är de nu på väg till Ukraina i samarbete med en frivillig hjälporganisation. Dessutom passade vi på att skicka med flera förpackningar med munskydd.

Anledningen till vårt byte av brandsläckare var att vi gick över till en enhetlig typ av brandsläckare i samtliga spårvagnsmodeller. Samtidigt är också brandsläckarna nu placerade i förarutrymmet på samtliga modeller, det var också en orsak till att vi behövde byta typ av brandsläckare.

Robert Lindberg

Tillsammans sätter vi Göteborg i rörelse

Göteborgs Spårvägar har satt Göteborg i rörelse sedan 1879. Med 141 miljoner spårvagnsresor per år är vi idag den största operatören av kollektivtrafik i Göteborgsregionen. Vi arbetar varje dag, året om för att ge våra resenärer en trygg och säker resa till jobb, skola och fritid.

Göteborgs Spårvägar AB
Rantorget 4