Gå direkt till innehåll
Hannes Lindgren Eriksens inlägg på facebook om spårvagnar gick viralt. Bild: Maria Steen

Spårvagnsälskaren Hannes drömbesök på Rantorget

Den 19 juni skrev Hannes Lindgren Eriksen ett inlägg i Facebookgruppen "Vad händer i Göteborg?". Inlägget handlade om hans kärlek för spårvagnar och orden nådde ut till över 1,2 miljoner människor. Vi kontaktade Hannes redan dagen efter inlägget publicerades för att boka in ett studiebesök. "Mitt livs bästa dag" utbrast han under besöket, med två tummar upp, från en förarhytt i depån på Rantorget.

Det dröjde alltså inte länge förrän inlägget nådde oss. Kommentarsfältet fylldes snabbt på med glädjerop från allmänheten tillsammans med kommentarer från våra förare som tackade och visade sin uppskattning. Vi fick kontakt med Hannes och bokade in en dag där han skulle få titta in bakom kulisserna på vår verksamhet.

Besöket var packat med upplevelser och intryck. Hannes dök upp på Rantorget på förmiddagen den 29 juni. Efter en gedigen rundtur med Rantorgets Verkstadschef Özcan Yilmaz så fick Hannes göra något han tyckte var väldigt speciellt, nämligen att köra en vagn.

Han hann också med att tvätta en vagn, fylla på sand och Afif Khan, Instruktör, såg till att Hannes fick provsitta förarhytten på samtliga modeller. Efter drygt två timmar bar det av mot Göta Källare i en TLI-bil. Där togs vi emot av Gruppchefen Daniel Hellström som visade oss runt, bjöd på glass och Hannes fick slå sig ned i matsalen bland de medarbetare han kallar hjältar.

Det var en dag vi hoppas att Hannes sent kommer att glömma och vi tackar ödmjukt för de fina orden och för att han är en sådan fantastisk ambassadör för Göteborgs Spårvägar.