Acushnet och Golfamore lanserar rikstäckande par-tävling – FOOTJOY MASTERS

Acushnet och Golfamore lanserar rikstäckande par-tävling – FOOTJOY MASTERS

Acushnet och Golfamore är stolta att presentera FootJoy Masters, en spektakulär fyrboll-bästboll tävling som kommer att arrangeras sig på utvalda golfbanor från juni till september 2024. Denna tävling är resultatet av en samarbetsinsats mellan de två framstående företagen och lovar golfare en oförglömlig upplevelse med en generöst prisbord, fantastiska start-kit och en rad spännande on-course aktiviteter.

Konceptet har utvecklats noggrant och metodiskt genom många workshops mellan FootJoy och Golfamore under hösten.

"När vi började arbetet med FootJoy Masters ställde vi oss frågan: Vad förväntar sig golfarna av en par-tävling 2024? Vi genomförde en undersökning som tydligt visade att tävlingen inte bara handlar om att räkna poäng och sträva efter att vinna. Många golfare önskar att tävlingen ska vara en upplevelse i sig, och det är från den insikten som vi har skapat denna tävling.", säger Filip Morel, Head of Events & Partners på Golfamore

Alla tävlande kommer bl.a. att motta ett startpaket som inkluderar en exklusiv FootJoy Sta Sof-handske värd 319 SEK, som man får utprovad av personalen på plats. På banan kommer deltagarna att delta i tävlingar som närmast hål samt längsta drive i dam- och herrklasserna, med chans att vinna fantastiska priser från FootJoy och Titleist.

”Att varje deltagare åker från klubben och känner att de fått det lilla extra är viktigt för oss eftersom vi är otroligt glada att ha tävlingsrepresentanter på plats under alla events som både kan svara på frågor mot golfspelarna samt stötta klubben och shopen i sitt arbete.”, säger Simon Cedergren, Brand Director FootJoy Nordic.

För de klubbar som agerar värd för tävlingen finns fler fördelar. Det har visat sig att nästan hälften av deltagarna i tidigare tävlingar som arrangerats av Golfamore kommer från andra klubbar än värdklubben. Detta erbjuder en unik möjlighet för värdklubben att öka sin greenfee-intäkt avsevärt.

"Vi strävar efter att inte bara ge deltagarna en oförglömlig upplevelse utan också att ge värdklubben möjligheten att dra nytta av evenemanget ekonomiskt, vilket är otroligt viktigt för oss", tillägger Filip Morel.

För ytterligare information, vänligen kontakta Filip Morel på filip.morel@golfamore.com eller 0707 600229.

Om Golfamore

Hette tidigare Golfhäftet. Säljer Golfamore kortet vilket berättigar innehavare av kortet att spela till halv greenfee på över 1300 banor i Europa. Golfamore Events arrangerar fler än 260 golftävlingar varje säsong, i 5 länder. Utöver Footjoy Masters så arrangerar Golfamore Events tävlingarna Golfamore Trophy, Under Par Challenge och Indoor Open.

Om FootJoy

FootJoy är en världsledande tillverkare av golfskor, handskar och golfkläder som har försett golfare med kvalitetsprodukter i över 160 år. Företaget har en djup förståelse för golfvärlden och strävar ständigt efter att leverera överlägsen prestanda och komfort till golfare över hela världen.

Golfamore Group - Bygger Europas största golfnätverk